dc.contributor.advisor | Ρουσσάκης, Ιωάννης | |
dc.contributor.author | Μίαρη, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T11:00:59Z | |
dc.date.available | 2018-04-18T11:00:59Z | |
dc.date.issued | 2018-03 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/4198 | |
dc.description.abstract | Ένα από τα κεντρικά ζητήματα του εκπαιδευτικού κόσμου είναι η βελτίωση της σχολικής αξιολόγησης αποτιμώντας το σύγχρονο σχολείο μέσα στις κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές αναδομήσεις και αναδιαρθρώσεις των τελευταίων δεκαετιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Το ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού κόσμου για το ζήτημα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου είναι αναντίρρητο τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο απασχολώντας εντατικά τον εκπαιδευτικό κόσμο τις τελευταίες δεκαετίες. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλλαν προεξέχοντες οργανισμοί όπως ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Unesco και η Παγκόσμια Τράπεζα ενδυναμώνοντας μια πολιτική που ξεκίνησε από τον αγγλοσαξονικό χώρο το 1960. Γίνεται σαφές πως η εκπαιδευτική κοινότητα και διεθνείς οργανισμοί επιδιώκουν την “μέτρηση” όλων εκείνων των εκπαιδευτικών μεταβλητών που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό έργο στο σύνολό του. Στο τομέα των επιστημών αγωγής, οι μετρήσεις (π.χ. επίδοση του μαθητή, αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικού έργου ) είναι γεγονός στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη και δεν πρέπει να συγχέονται με την έννοια της αξιολόγησης καθώς η δεύτερη περιλαμβάνει ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος θεμάτων και είναι εν γένει ποιοτικά διαφορετική.
Η σχολική αξιολόγηση παρουσιάζεται στις μέρες μας ως επιταγή αναβάθμισης κάθε προσπάθειας να υπάρχει μια σύγχρονη και επιστημονικά τεκμηριωμένη απόδειξη των σχολικών πεπραγμένων και προς αυτή την κατεύθυνση η έρευνα της παρούσας εργασίας κινήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Από τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας, προκύπτει ότι η στάση των εκπαιδευτικών απέναντι στην εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι εν γένει θετική και συμφωνεί με τις βιβλιογραφικές θεωρήσεις του υπό μελέτη ζητήματος.
Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την εκπαιδευτική αξιολόγηση μια γόνιμη διαδικασία ανατροφοδότησης και επανασχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου καθώς ακόμα καταδεικνύεται ότι είναι πρόθυμοι να υποστηρίξουν εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης όπως είναι η αυτοαξιολόγηση. Ωστόσο, κρατούν τις επιφυλάξεις τους αναφορικά με το κατά πόσον η εκπαιδευτική αξιολόγηση καλλιεργεί τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και κατά πόσο η ίδια πραγματοποιείται με αντικειμενικά κριτήρια. Τέλος, όσον αφορά το κομμάτι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τους μαθητές τους, ζήτημα το οποίο ερευνήσαμε στην έρευνα μας , οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την εσωτερική αυτή αξιολόγηση από τους μαθητές τους μια χρήσιμη διαδικασία , η οποία όμως δε μπορεί να αποτιμήσει το βαθμό του εκπαιδευτικού τους έργου στο σύνολό του. | el |
dc.format.extent | 83 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.subject | TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση | el |
dc.title | Οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού τους έργου και ως προς την αξιολόγησή του έργου τους από τους μαθητές τους | el |
dc.title.alternative | The views of primary school teachers on the evaluation of their educational work and on the evaluation of their work by their students | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σπυριδάκος, Αθανάσιος | |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση εκπαιδευτικού προσωπικού | el |
dc.subject.keyword | Εσωτερική αξιολόγηση | el |
dc.description.abstracttranslated | One of the main issues of the world of education is the improvement of the school assessment that evaluates the modern school through the social, economic and technological reorganization and restructuring of the last decades on a global level. The interest of the educational world in the evaluation of educational work is indisputable both at national and international level and has been a major concern for the educational world during the recent decades. To this end, prominent organizations such as the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), the European Union, Unesco and the World Bank have contributed to strengthening a policy that began in the Anglo-Saxon area in 1960. It is clear that the educational community and international organizations are seeking to "measure" all the educational factors that affect the educational project as a whole. In practice, measurements are a fact of daily learning and should not be confused with the concept of evaluation, as the second involves a much wider range of issues and is generally qualitatively different. The school evaluation is presented today as a requirement for upgrading every effort for the existence of modern and scientifically documented evidence of school activities and in this direction the research of this work was undertaken with a view to investigating the views of the teachers. From the conclusions of this research it tunrs out that that teachers' attitudes towards educational assessment are generally positive and agree with the bibliographic considerations of the subject under discussion. In addition, teachers consider the educational assessment a family process of feedback and redesign of the educational work as it demonstrates its willing to support alternative forms of assessment such as self-evaluation. However, they maintain their reservations as to whether the educational assessment fosters the creation of a climate of cooperation and whether it is conducted on the basis of objective criteria. Finally, as far as the part of teacher evaluation by our students is concerned, the topic we investigated in our research, the teachers consider this internal assessment by their students a useful process, but they can not assess the degree of their teacher work as a whole. | el |