Show simple item record

dc.contributor.advisorΣπυριδάκος, Αθανάσιος
dc.contributor.authorΛεράκη, Ιωάννα
dc.date.accessioned2017-11-03T12:36:40Z
dc.date.available2017-11-03T12:36:40Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3864
dc.description.abstractΗ Διακήρυξη της Μπολόνια είναι μια συνθήκη την οποία προσυπέγραψαν οι υπουργοί Παιδείας 29 ευρωπαϊκών χωρών το 1999 στη Μπολόνια της Ιταλίας. Η Διακήρυξη περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις για μια εκούσια διαδικασία εναρμόνισης και σύγκλισης των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης των συμβαλλόμενων χωρών, ενισχύοντας συγχρόνως τους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας. Αντικείμενο της εργασίας είναι η αξιολόγηση και η κατάταξη είκοσι χωρών του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) ως προς το βαθμό συμμόρφωσής τους με τα κριτήρια της Διακήρυξης της Μπολόνια, εφαρμόζοντας μια πολυκριτήρια μεθοδολογία λήψης αποφάσεων. Προκειμένου να αξιολογηθεί η σύγκλιση των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης, αξιοποιούνται δεδομένα και δείκτες που αντλούνται από δύο αξιόπιστες πηγές: την Έκθεση Εφαρμογής της Ομάδας Παρακολούθησης της Διακήρυξης της Μπολόνια-2015, και την Έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη με τίτλο «Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016». Το μοντέλο ολικής προτίμησης που προτείνεται βασίζεται στην αναλυτική-συνθετική προσέγγιση και, ειδικότερα, στη μέθοδο UTA II. Το μοντέλο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες (Τίτλοι Σπουδών, Διασφάλιση Ποιότητας, Κινητικότητα και Κοινωνική Διάσταση), και σε επτά κριτήρια. Η διαδικασία αξιολόγησης των επιδόσεων περιλαμβάνει αλληλεπίδραση με τον αποφασίζοντα, ώστε το αποτέλεσμα να αντανακλά το σύστημα αξιών και προτιμήσεων που τον διέπει. Η διαδικασία κατάταξης υποστηρίζεται από τη χρήση του ΣΥΑ «MIIDAS». Παρουσιάζεται η εφαρμογή του μοντέλου στις είκοσι υπό εξέταση χώρες, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα, ενώ παρατίθενται μελλοντικοί στόχοι.el
dc.format.extent72el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Διοίκηση και Οργάνωσηel
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευσηel
dc.titleΠολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνιαel
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.masterMBA - Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
dc.subject.keywordΔιακήρυξη της Μπολόνιαel
dc.subject.keywordΠολυκριτήρια ανάλυσηel
dc.subject.keywordΛήψη αποφάσεωνel
dc.subject.keywordΑνώτατη εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΠολυκριτήριο σύστημα λήψης αποφάσεωνel
dc.description.abstracttranslatedΤhe Bologna Declaration is a guiding document adopted by the ministers of education of 29 European countries at their meeting in 1999, in Bologna, Italy. The Bologna declaration suggests measures for adapting the higher education systems of the contracting countries, making them more compatible and strengthening their quality assurance mechanisms. The subject of this thesis is the ranking of twenty countries of the European Higher Education Area (EHEA), on the basis of the degree of implementation of the agreed structural reforms -in the context of the Bologna Process- with the use of a multitcriteria decision making (MCDM) methodology. To assess the degree of convergence of the higher education systems, a set of data and indices are used, which are derived from two reliable reports: the “Bologna Process Implementation Report-2015” and the Eurydice Report entitled “Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016”. The proposed total preference model follows the analytic-synthetic approach and, in particular, the UTA II method. The model uses seven evaluation criteria that are structured on four points of view (Degrees & Qualifications, Quality Assurance, Mobility, and Social Dimension). The evaluation of the countries’ progression is obtained through an additive value model which is developed with the involvement of the decision-maker. Therefore, the final assessment and ranking reflects the decision-maker’s key philosophy and perceptions. The ranking procedure is supported by the use of the DSS “MIIDAS”. The application of the UTA II method on the twenty countries under evaluation is described, and the results are presented and discussed, with a view to further extension of the suggested multicriteria decision model.el


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"