Πολυκριτήρια μεθοδολογία για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των χωρών με τη Διακήρυξη της Μπολόνια
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Διακήρυξη της Μπολόνια ; Πολυκριτήρια ανάλυση ; Λήψη αποφάσεων ; Ανώτατη εκπαίδευση ; Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης ; Πολυκριτήριο σύστημα λήψης αποφάσεωνΠερίληψη
Η Διακήρυξη της Μπολόνια είναι μια συνθήκη την οποία προσυπέγραψαν οι υπουργοί Παιδείας 29 ευρωπαϊκών χωρών το 1999 στη Μπολόνια της Ιταλίας. Η Διακήρυξη περιλαμβάνει μέτρα και δράσεις για μια εκούσια διαδικασία εναρμόνισης και σύγκλισης των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης των συμβαλλόμενων χωρών, ενισχύοντας συγχρόνως τους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας. Αντικείμενο της εργασίας είναι η αξιολόγηση και η κατάταξη είκοσι χωρών του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ) ως προς το βαθμό συμμόρφωσής τους με τα κριτήρια της Διακήρυξης της Μπολόνια, εφαρμόζοντας μια πολυκριτήρια μεθοδολογία λήψης αποφάσεων. Προκειμένου να αξιολογηθεί η σύγκλιση των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης, αξιοποιούνται δεδομένα και δείκτες που αντλούνται από δύο αξιόπιστες πηγές: την Έκθεση Εφαρμογής της Ομάδας Παρακολούθησης της Διακήρυξης της Μπολόνια-2015, και την Έκθεση του Δικτύου Ευρυδίκη με τίτλο «Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016».
Το μοντέλο ολικής προτίμησης που προτείνεται βασίζεται στην αναλυτική-συνθετική προσέγγιση και, ειδικότερα, στη μέθοδο UTA II. Το μοντέλο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες (Τίτλοι Σπουδών, Διασφάλιση Ποιότητας, Κινητικότητα και Κοινωνική Διάσταση), και σε επτά κριτήρια. Η διαδικασία αξιολόγησης των επιδόσεων περιλαμβάνει αλληλεπίδραση με τον αποφασίζοντα, ώστε το αποτέλεσμα να αντανακλά το σύστημα αξιών και προτιμήσεων που τον διέπει. Η διαδικασία κατάταξης υποστηρίζεται από τη χρήση του ΣΥΑ «MIIDAS». Παρουσιάζεται η εφαρμογή του μοντέλου στις είκοσι υπό εξέταση χώρες, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα, ενώ παρατίθενται μελλοντικοί στόχοι.
Περίληψη
Τhe Bologna Declaration is a guiding document adopted by the ministers of education of 29 European countries at their meeting in 1999, in Bologna, Italy. The Bologna declaration suggests measures for adapting the higher education systems of the contracting countries, making them more compatible and strengthening their quality assurance mechanisms. The subject of this thesis is the ranking of twenty countries of the European Higher Education Area (EHEA), on the basis of the degree of implementation of the agreed structural reforms -in the context of the Bologna Process- with the use of a multitcriteria decision making (MCDM) methodology. To assess the degree of convergence of the higher education systems, a set of data and indices are used, which are derived from two reliable reports: the “Bologna Process Implementation Report-2015” and the Eurydice Report entitled “Structural Indicators on Higher Education in Europe-2016”. The proposed total preference model follows the analytic-synthetic approach and, in particular, the UTA II method. The model uses seven evaluation criteria that are structured on four points of view (Degrees & Qualifications, Quality Assurance, Mobility, and Social Dimension). The evaluation of the countries’ progression is obtained through an additive value model which is developed with the involvement of the decision-maker. Therefore, the final assessment and ranking reflects the decision-maker’s key philosophy and perceptions. The ranking procedure is supported by the use of the DSS “MIIDAS”. The application of the UTA II method on the twenty countries under evaluation is described, and the results are presented and discussed, with a view to further extension of the suggested multicriteria decision model.
Αριθμός σελίδων
72Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
MBA - Διοίκηση ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: