Ανάπτυξη μαθήματος τύπου MOOC (massive on-line open course) με τη χρήση ανοιχτών πόρων για το αντικείμενο του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing).
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Μάρκετινγκ::Internet MarketingΛέξεις κλειδιά
MOOCs ; Online μαθήματα ; Digital marketing ; Ψηφιακό μάρκετινγκΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιείται στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών του ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ για το τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων. Η εργασία επεξεργάστηκε και συντάχθηκε κατά το έτος 2017.Σκοπός της εργασίας αποτελεί η μελέτη του θέματος «Massive On-Line Open Courses (MOOC) συγκεκριμένα για την έννοια του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing) » καθώς και η επεξήγηση και παρουσίαση του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθεί ένα ανοικτό μάθημα MOOC για την έννοια ψηφιακό μάρκετινγκ όπου ο αναγνώστης θα πληροφορείται για το τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ, πώς αναπτύχθηκε, που εφαρμόζεται, πώς μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω στις ελληνικές επιχειρήσεις. Στο ανοικτό αυτό on-line μάθημα θα μπορεί να συμμετέχει κάποιος για να πληροφορηθεί για το ψηφιακό μάρκετινγκ άλλα και να ανταλλάξει απόψεις με άλλους συνδεδεμένους χρήστες. Συνεπώς, θα υπάρχει ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων αλλά και αξιολόγηση του μαθήματος από τους χρήστες.
Μέσω της εργασίας αυτής ο αναγνώστης θα αντιληφθεί την έννοια του ψηφιακού μάρκετινγκ και θα κατανοήσει πως μέσω των ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων μπορεί κάποιος να γίνει γνώστης θεμάτων ψηφιακού μάρκετινγκ. Επίσης, στόχος της εργασίας αποτελεί η μελέτη των ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή στην Ελλάδα για το ηλεκτρονικό ή ψηφιακό μάρκετινγκ. Σκοπός της εργασίας είναι εντοπίσει αν υπάρχουν στην Ελλάδα οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να αποκτήσει μεγαλύτερη απήχηση η χρήση των πόρων αυτών και με ποιους τρόπους.
Η εργασία αυτή είναι σημαντική διότι ασχολείται με την έννοια των ανοικτών εκπαιδευτικών μαθημάτων, μία έννοια που δεν έχει μελετηθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας και θεωρείται ένα σχετικά νέο φαινόμενο. Μέσω τις εργασίας θα αναλυθούν τα πλεονεκτήματα από τη χρήση των ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και η ευκολία πρόσβασης και χρήσης τους. Επίσης, η παρούσα πτυχιακή εργασία θα αποτελέσει ίσως ένα βοηθητικό εργαλείο για όσους ασχοληθούν με τα ανοικτά εκπαιδευτικά μαθήματα και μία πηγή άντλησης πληροφοριών για όσους ενδιαφέρονται για το θέμα του ψηφιακού μάρκετινγκ συγκεκριμένα, κυρίως ερευνητές και σπουδαστές. Η εργασία θα προσπαθήσει να καλύψει κάπως το βιβλιογραφικό κενό που παρατηρείται όσων αφορά το ζήτημα ψηφιακό μάρκετινγκ και εξέλιξή του στην Ελλάδα.
Η εργασία αποτελείται συνολικά από δύο ενότητες οι οποίες περιέχουν κεφάλαια τα οποία αναφέρονται στον πίνακα περιεχομένων που ακολουθεί και αναλύονται διεξοδικά στη συνέχεια. Η επιλογή του περιεχομένου των κεφαλαίων έγινε με μεγάλη προσοχή ώστε γίνει όσο το δυνατόν πιο διεξοδική η ανάπτυξη του θέματος που διαπραγματεύεται η εργασία.
Όσων αφορά τη μεθοδολογία της εργασίας, χρειάστηκε συλλογή πληροφοριών από δύο κυρίως πηγές, το αποθετήριο κάλλιπος (www.kallipos.gr) το οποίο περιέχει ηλεκτρονικά τα ακαδημαϊκά συγγράμματα και την ιστοσελίδα των ανοικτών μαθημάτων (www.opencourses.gr). Οι πληροφορίες αυτές ελέγχθηκαν ως προς την εγκυρότητά τους, έγινε διαλογή και σύμπτυξη όπου ήταν απαραίτητο και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η καταγραφή τους σε κεφάλαια-ενότητες ανάλογα με περιεχόμενο.
Μέσω της εργασίας αυτής, αναλύεται η χρησιμότητα των ανοικτών μαθημάτων στην σημερινή εποχή της πληροφορίας και των επικοινωνιών για επιμόρφωση πάνω σε ένα αντικείμενο, στη συγκεκριμένη περίπτωση το ψηφιακό μάρκετινγκ, αλλά και για να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο και εφόδιο για τον επαγγελματικό τομέα κάποιου καθώς μπορεί να εξελίξει περαιτέρω το επάγγελμά του. Το σημαντικότερο που πρέπει να τονιστεί είναι ότι η εργασία αυτή μέσω του ανοικτού μαθήματος που θα δημιουργηθεί θα αποτελεί δωρεάν και εξ αποστάσεως επιμόρφωση, όπως όλα τα on-line open courses, χωρίς δηλαδή να απαιτείται ο ενδιαφερόμενος να βρίσκεται στον χώρο διεξαγωγής του μαθήματος ή να καταβάλλει δίδακτρα ή κάποιο αντίτιμο προκειμένου να το παρακολουθήσει.
Περίληψη
This working paper takes place within the curriculum of the AEI of Piraeus TT for the Department of Business Administration. It takes place in the year 2017.
The purpose of the paper is the study of the subject “Massive On-Line Open Courses (MOOC), especially in the field of digital marketing” and the explanation and presentation of it in the best possible way. Through this working paper the reader will perceive the concept of digital marketing by an open course that will be organized in moodle.teipir.gr and the users who will connect to it will be able to understand what is digital marketing, historical facts about its growth, where it is used nowadays as well as find the ways by which digital marketing can be better implemented and also whether the necessary conditions for it to gain great appeal exist in Greece. Another purpose of the open course that will be organized is that the users not only will learn about the phenomenon of digital marketing but also will discuss with each other about it and express their opinions. Information and opinions will be shared and the users can evaluate the utility of the open course.
By reading this paper, the reader will realize what digital marketing is and it will be perceived how someone can be fully informed about the field of digital marketing by using the open courses that exist for this topic. Another aim of this paper is the study of the open courses that already exist in Greece nowadays for electronic or digital marketing. The purpose is to find out if they can be more useful and increased in Greece and in which way this can happen.
This working paper is important because its theme (open on-line courses) hasn’t been studied enough in our country and is considered as a new phenomenon. Though this study, the benefits of using open courses will be analyzed and the simplicity of access and use of them will be emphasized. So, this working paper will be a helpful tool for those who want to search for this theme and also a source for gathering information for those who are interested in digital marketing, mostly students and researchers. Moreover, this thesis will try to fill the gap which exists in Greek bibliography for the theme of digital marketing and its growth in the Greece.The paper is consisted of two parts which include chapters that are listed in the table of contents below and discussed in detail during this paper. The selection of content of the capital is made with great care to make the best possible presentation of the subject that is described in the paper.
As far as the methodology is concerned, for this paper to take place, information was gathered mostly from two sources, the first is kallipos (www.kallipos.gr) a site that includes electronically academic books and the second one is the website of open courses in Greece (www.opencourses.gr). This information is checked for validity, screened and collapsed when necessary and then recorded to capital-sections depending on content.
By this working paper, the usefulness of open courses in the society of information and communication is being analyzed when in need of research for a specific theme, for example, digital marketing. It can also be a helpful tool for somebody who works in the field of digital marketing and show him ways to be more cognizant in his work. The most important fact that should be considered is that this paper by the open course that will create will be a costless and e-learning study, as all on-line courses that exist, without the necessity for the reader to be present in the classroom that the course takes place or pay something in order to watch it.
Αριθμός σελίδων
63Σχολή
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: