dc.contributor.advisor | Γκανέτσος, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Κατσανάς, Απόστολος | |
dc.date.accessioned | 2017-05-17T10:21:18Z | |
dc.date.available | 2017-05-17T10:21:18Z | |
dc.date.issued | 2017-04 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3471 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αναφέρεται στην έρευνα του προβλήματος που παρουσιάζεται σε μηχανές εσωτερικής καύσης diesel μεγάλης ιπποδύναμης, που χρησιμοποιούνται σε όλους τους τύπους των πλοίων, είτε για πρόωση, είτε για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και επικεντρώνεται στο ιστορικό, την ανάλυση του φαινομένου, την περιγραφή και αξιολόγηση των υφιστάμενων συστημάτων ανίχνευσης και προειδοποίησης υψηλής συγκέντρωσης νέφους ελαίου στους στροφαλοθαλάμους των μηχανών αυτών, που χρησιμοποιούνται για την αποφυγή της δημιουργίας του επικίνδυνου αυτού φαινομένου. Στις μηχανές αυτές, αρκετές φορές δημιουργείται το φαινόμενο της νεφοποίησης του ελαιολιπαντικού που χρησιμοποιείται για την λίπανση των κινητήρων αυτών, μέσα στον χώρο του στροφαλοθάλαμου, με αποτέλεσμα την δημιουργία περιβάλλοντος εκρηκτικής ατμόσφαιρας, κατόπιν ανάφλεξης του ελαίου λίπανσης και στη συνέχεια φωτιά ή ακόμα και έκρηξη, με καταστροφικά αποτελέσματα και πολύ επικίνδυνες καταστάσεις, τόσο για τα πλοία, όσο και για πληρώματα που υπηρετούν σ΄ αυτά. Έτσι για την έγκαιρη προειδοποίηση του φαινομένου αναπτύχτηκαν τα συστήματα ανίχνευσης νέφους ελαίου (oil mist detectors), όπου μέσα από την παρούσα εργασία θα γίνει ανάλυση της φιλοσοφίας των συστημάτων και της τεχνολογίας των αισθητήρων που χρησιμοποιούν, των υφιστάμενων κανονισμών πλοίων που ισχύουν για την αποτροπή της δημιουργίας του φαινομένου, καθώς και αξιολόγηση της αξιοπιστία τους. | el |
dc.format.extent | 65 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Αιγαίου | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική Μηχανική | el |
dc.subject | TPSH::Τεχνολογία::Μηχανές Εσωτερικής Καύσης | el |
dc.title | Τεχνολογία αισθητήρων έγκαιρης προειδοποίησης ύπαρξης νέφους ελαίου εντός στροφαλοθαλάμων μηχανών πλοίου | el |
dc.title.alternative | Sensors technology for early warning existence cloud of oil (oil mist detectors) inside crankcase of ships’ engines | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.committee | Αλαφοδήμος, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.committee | Νικητάκος, Νικήτας | |
dc.contributor.master | Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις Μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Oil mist detectors | el |
dc.subject.keyword | Κινητήρες Diesel | el |
dc.subject.keyword | Αισθητήρες | el |
dc.subject.keyword | Μηχανές εσωτερικής καύσης | el |
dc.subject.keyword | Συστήματα ανίχνευσης νέφους ελαίου | el |
dc.subject.keyword | Στροφαλοθάλαμοι | el |
dc.subject.keyword | Νηογνώμονες | el |
dc.subject.keyword | Μηχανές πλοίων | el |
dc.description.abstracttranslated | This paper addresses the phenomenon of dangerous oil mist concentration that occurs in the internal-combustion diesel engines that are typically used in all types of vessels, either for propulsion or for electricity production. The study focuses on the analysis of the phenomenon, description and evaluation of existing detectors and warning systems in the crankcases of these engines, which are used to prevent the creation of the phenomenon. It has been observed that the lubricant of the engine is nebulization into the space of the crankcase during engine operation, resulting in an explosive atmosphere environment. This oil mist can cause a fire or even an explosion in the case of ignition, with disastrous results and very dangerous situations for both ship and crew.
Several warning systems have been developed for early detection and indication monitoring before the oil concentration reaches critical levels. This work does a comprehensive analysis of all existing variants of oil-mist detectors and safety regulations and evaluates their reliability. | el |