Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΒρεττός, Ιωάννης
dc.contributor.authorΝικολακοπούλου, Ανθούλα
dc.date.accessioned2017-02-16T08:19:48Z
dc.date.available2017-02-16T08:19:48Z
dc.date.issued2017-02
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/3266
dc.description.abstractΕισαγωγή – σκοπός: Η θεωρητική και εμπειρική διερεύνηση της αναγκαιότητας της ύπαρξης του θεσμού του Μέντορα, καθώς και της επιθυμίας των εκπαιδευτικών να λάβουν μέρος σε προγράμματα εκπαίδευσης για Μέντορες, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, αξιολογείται σε ποιους τομείς είναι αναγκαία η καθοδήγηση και υποστήριξη των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, καθώς και ποιες είναι οι προϋποθέσεις επιτυχίας του θεσμού. Μεθοδολογία: Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλήθηκαν να απαντήσουν, μέσω συνέντευξης ή ηλεκτρονικά στις ερωτήσεις ειδικού ερωτηματολογίου. Αποτελέσματα: Συνολικά ερωτήθηκαν 207 εκπαιδευτικοί. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί αναγκαίο τον θεσμό του Μέντορα (81,6%), δε δηλώνει, όμως, την ίδια προθυμία για να πάρει μέρος σε προγράμματα επιμόρφωσης προκειμένου να αναλάβει τον ρόλο αυτό (58%). Οι εκπαιδευτικοί ως νεοδιόριστοι χρειάστηκαν καθοδήγηση και υποστήριξη, πρωτίστως σε θέματα οργάνωσης και μεθοδολογίας της διδασκαλίας. Επιπλέον, αποτελεσματικός Μέντορας θεωρείται ο έμπειρος εκπαιδευτικός που είναι καταρτισμένος σε θέματα δεξιοτήτων επικοινωνίας, σε θέματα Συμβουλευτικής ενηλίκων και Ψυχολογίας, σε αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων καθώς και σε βασικές αρχές μεθοδολογίας της διδασκαλίας. Συμπεράσματα: Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της καθοδήγησης και υποστήριξης του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της επαγγελματικής του ανάπτυξης. Η απουσία οργανωμένου και σαφούς προσδιορισμένου σχεδίου εκπαιδευτικής πολιτικής από τους ιθύνοντες, καθίστα απαραίτητο τον προσδιορισμό της δομής και του περιεχομένου των Προγραμμάτων Συμβουλευτικής Καθοδήγησης. Καθοριστικής σημασίας είναι, επίσης, ο τρόπος εκπαίδευσης του Μέντορα, καθώς και ο ξεκάθαρος διαχωρισμός του από τον ρόλο του αξιολογητή. Περαιτέρω έρευνα απαιτείται προκειμένου να συνεχίσει η συνεχής παρακολούθηση της υπάρχουσας κατάστασης και η διερεύνηση του ρόλου του θεσμού, καθώς και του βαθμού ικανοποίησης των εμπλεκομένων, μετά από πιλοτική εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων.  el
dc.format.extent161el
dc.language.isoelel
dc.publisherΑ.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ.el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευσηel
dc.titleΗ θέση του θεσμού του Μέντορα στην επαγγελματική ανάπτυξη του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού: μία έρευνα στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeΜεταπτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΨαρομήλιγκος, Ιωάννης
dc.contributor.committeeΣαλμόν, Ιωάννης
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΜέντοραςel
dc.subject.keywordΚαθοδηγούμενοςel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΣυμβουλευτική καθοδήγησηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΝεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικόςel
dc.subject.keywordΕκπαίδευση ενηλίκωνel
dc.subject.keywordΔια βίου μάθησηel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.description.abstracttranslatedAim: To investigate, theoretically and empirically, the necessity of the existence of the institution of Mentor, and the desire of teachers to participate in training programs for mentors, in Primary Education. Additionally, to assess the necessity of guidance and support to inexperienced teachers, and the conditions of mentor’s success. Methods: Teachers of Primary Education were asked to complete a questionnaire (by interview or through internet). Results: A total of 207 teachers were interviewed. The majority consider a necessity the institution of Mentor (81,6%). However, they do not show the same willingness to take part in a training program to take over this role (58%). The results revealed that infinite teachers need guidance and support, primarily in the organization and methodology of teaching subjects. Moreover, an effective Mentor comprise an experienced teacher who is trained in communication skills, adult themes and Counselling Psychology, education principles for adults and basic methodological principles of teaching. Conclusions: The guidance and support of the inexperienced teacher is imperative in order to achieve the goal of career development. The absence of organized and clearly-defined educational policy plan, makes it necessary to determine the structure and content of the mentoring Programs. The education method of Mentor is of crucial’ s importance, as well as the clear separation from the role of the evaluator. Future directions for intervention research are suggested. Further research are required to investigate the existing situation, the role of the Mentor and effectiveness of pilot programs.  el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"