Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης: Η περίπτωση των τουριστικών επιχειρήσεων
Entrepreneurship in Greece in a period of crisis: The case of tourism firms
Keywords
Επιχειρηματικότητα ; Ελλάδα ; Οικονομική κρίση ; Τουριστικές επιχειρήσεις ; Καινοτομία ; Τουρισμός ; Ελληνικός τουρισμός ; Ελληνικά ξενοδοχείαAbstract
Η Ελλάδα, επί αρκετές δεκαετίες, αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες από το εξωτερικό, ενώ τις τελευταίες δεκαετίες, παράλληλα με την οικονομική ευημερία, είχε γνωρίσει άνθιση και ο εσωτερικός τουρισμός. Μεγάλος αριθμός γηγενών, ως επί το πλείστον, ασχολήθηκαν με τις τουριστικές επιχειρήσεις. Ωστόσο, την ευημερία ακολούθησαν τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης που διανύουμε. Στην παρούσα εργασία μελετήθηκε η κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα μετά την εμφάνιση της κρίσης ως προς την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα εστιάζοντας στην κατάσταση που επικρατεί στον τουρισμό και ειδικότερα στην ελληνική ξενοδοχεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα που παρόλο που η συνολική επιχειρηματικότητα είναι σε υψηλό βαθμό, υστερεί σε ποιοτικά σημεία σε σχέση με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες και θεωρείται ως μία «μέτρια καινοτόμος» χώρα. Για την κατάσταση στον τουρισμό και τα ξενοδοχεία η εργασία βασίστηκε στα ευρήματα της έρευνας του ΙΤΕΠ: «Εξελίξεις στον Τουρισμό και στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχείας το 2012». Στην έρευνα αυτή περιλαμβάνονταν όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλων των αστέρων που λειτουργούν σε όλη την περιφέρεια της χώρας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαφαίνεται ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος στην Ελλάδα εμφανίζει ιδιαιτερότητες, αφού παρουσιάζεται μεγάλη ανισότητα στα ευρήματα, τα οποία διαφοροποιούνται αναλόγως με την περιοχή, το μέγεθος και την προέλευση των πελατών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα οι υψηλής κατηγορίας μονάδες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στη νησιωτική Ελλάδα και απευθύνονται κυρίως σε αλλοδαπούς, εμφάνισαν αύξηση σε έσοδα και πληρότητα καθώς και στην απορρόφηση εργατικού δυναμικού, σε αντίθεση με εκείνες της ηπειρωτικής χώρας, οι οποίες βασίζονταν κυρίως στον εσωτερικό τουρισμό. Ωστόσο, η τελική εικόνα που εμφανίζει η ελληνική ξενοδοχεία, είναι θετική, αφού ο τουρισμός είναι ο μόνος τομέας, που παρά την οικονομική κρίση κατάφερε να προβάλει αντίσταση και να συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική οικονομία.
Abstract
Greece constitutes for many decades an attraction to thousands of foreign tourists, while the last decades, in addition to the economical welfare, there has been a thrive for internal tourism as well. A great number of natives have been occupied mostly with tourism enterprises. However, this welfare has been followed by the tough years of the economic crisis that we live through. In the preset study/paper we have been studied about the condition that Greece has been after the appearance of the economic crisis as for innovation and entrepreneurship and we have made a focus on the condition in the tourism sector and especially in the Greek hospitality sector. The results showed that Greece is a country in which, although total entrepreneurship levels are high, lags in many quality factors far behind the rest of the developed countries and is considered as a “moderate innovator” country. For the situation involving the tourism and hospitality industry in Greece this study has been based on the findings of the annual research of the Greek Research Institute for Tourism: ”Review for the Tourism and Basic Sizes of the Greek Hospitality Industry in 2012”. In this research there have been included all the hotel businesses of all star categories running in Greece. The results showed that the hospitality industry in our country has much specificity, since there has been a valuable indifference between the results of different areas of the country, different size of the hotels and the different origin of the hotel clients. In specific, the hotel enterprises, especially those of high star’s categories, that are located in the islands and have mostly foreign tourists as clients, have showed an increase in their income and sales as well in the absorption of manpower, unlike the hotel enterprises located in the mainland that have had mostly local tourists as clients. However, the final impact of the Green Hospitality industry is that it has showed positive results and that the tourism sector is the only sector in Greece, that despite the economic crisis had been managed to stay strong and to contribute with importance to the national economy.
Number of pages
69 σελ.Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: