dc.contributor.advisor | Καλδέλλης, Ιωάννης Κ. | |
dc.contributor.author | Παϊπουτλίδης, Νίκος | |
dc.date.accessioned | 2014-05-23T11:22:07Z | |
dc.date.available | 2014-05-23T11:22:07Z | |
dc.date.issued | 2012-07 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1850 | |
dc.description.abstract | Οι οδικές μεταφορές αποτελούν εδώ και χρόνια μέρος της καθημερινότητας όλων των
ανεπτυγμένων κοινωνιών, ταυτόχρονα όμως ευθύνονται σε σημαντικό βαθμό για την
υποβάθμιση του περιβάλλοντος στα κέντρα των πόλεων και όχι μόνο. Την τελευταία
εικοσαετία έχουν γίνει προσπάθειες για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών
κυρίως με τη χρήση καταλυτικών μετατροπέων που περιόρισαν ως ένα βαθμό το
πρόβλημα. Η αύξηση όμως του αριθμού των οχημάτων είναι ραγδαία και οι
καταλύτες από μόνοι τους δεν επαρκούν για να σώσουν την κατάσταση. Σημαντικές
επίσης παράμετρο ι αποδεικνύονται η παλαιότητα των οχημάτων, η χωρητικότητα των
κινητήρων τους αλλά και το καύσιμο που χρησιμοποιούν.
Η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια αναζητά εναλλακτικές λύσεις στο
πρόβλημα της οικολογικής μετακίνησης και είναι γεγονός πως η πρόοδος που έχει
συντελεστεί είναι σημαντική. Τα τεχνολογικά επιτεύγματα στους κινητήρες
εσωτερικής καύσης που βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση της χημικής ενέργειας
των καυσίμων, τα νέα συστήματα περιορισμού των ρύπων και τα συστήματα
εξοικονόμησης ενέργειας συνιστούν την οικολογική εικόνα των αυτοκινήτων του
σήμερα. Σε ότι αφορά το άμεσο αλλά και απώτερο μέλλον οι λύσεις είναι πολλές και
διαφόρων ειδών. Εναλλακτικά καύσιμα που μπορούν να υποκαταστήσουν σε μεγάλο
βαθμό το πετρέλαιο, υβριδικά συστήματα που συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα των
κινητήρων εσωτερικής καύσης με αυτά των ηλεκτροκινητήρων, αμιγώς
ηλεκτροκίνητα οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων και οχήματα ενεργειακών
κυψελών υδρογόνου συνθέτουν το πάζλ της αυτοκίνησης στο μέλλον.
Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η παρουσίαση των παραγόμενων ρύπων της
πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων και η κατηγοριοποίησή τους με βάση τον
κυβισμό των κινητήρων τους αλλά και τον τύπο καυσίμου, με σκοπό την εξαγωγή
συμπερασμάτων σχετικά με την επικρατούσα κατάσταση και τις διαθέσιμες επιλογές
με βάση περιβαλλοντικά κριτήρια. Ακόμη, γίνεται εκτενής αναφορά στις μελλοντικές
τεχνολογίες των οχημάτων καθώς και σύγκριση μεταξύ αυτών. | el |
dc.format.extent | 81 σελ. | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | ΤΕΙ Πειραιά | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Περιβάλλον::Ρύπανση | el |
dc.subject | TPSH::Περιβάλλον::Περιβαλλοντική Μηχανική | el |
dc.title | Ανάλυση περιβαλλοντικών επιπτώσεων στον τομέα των μεταφορών προοπτικές αντιμετώπισης του προβλήματος | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανολογίας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών | el |
dc.subject.keyword | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Οδικές μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Καυσαέρια | el |
dc.subject.keyword | Εξοικονόμηση πόρων | el |
dc.subject.keyword | Νέες τεχνολογίες | el |
dc.description.abstracttranslated | Road transport constitutes an everyday routine of any advanced society over the last
decades, yet as we all know it dangerously degrades our habitat. During the last
twenty years there has been a major effort by the manufacturers in order to reduce the
harmful consequences by the use of catalytic converters with significant effects.
Although the continuously growing number of vehicles that occurred through the last
decade stiffened the catalysts. As well the high median age of the vehicles in
operation, the displacement of their engines and the fuel they use turn out to be
crucial.
Recently the car industry started looking for alternative solutions to the task called
ecologic transportation achieving noticeable progress. The ecological image of today
vehicles consists of teclmological achievements in the internal combustion engines
that utilize more chemical energy from the fuels, new exhaust gas cleaning systems
and fuel saving technologies. As for the future the alternative fuels which have the
potential to substitute petroleum, hybrid vehicles that combine the advantages of the
internal combustion engines and the electric motors, fully electric zero-emission
vehicles and hydrogen powered fιιel cell vehicles are in the foreground.
At the current study we are given the ability to examine the majority of today vehicles
according to the displacement of their engines and the used fuel in ecological terms
along with a comparison among the futuΓe vehicle technologies. | el |