dc.contributor.advisor | Πρινιωτάκης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Χαροκόπος, Διονύσης | |
dc.date.accessioned | 2014-05-22T09:50:10Z | |
dc.date.available | 2014-05-22T09:50:10Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/1782 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα πτυχιακή έχει ως αντικείμενο το ένδυμα και τους παράγοντες
διαμόρφωσής του .
Η εργασία είναι θεωρητική και αποτελείται, εκτός από την εισαγωγή,
από εννέα κεφάλαια και τα συμπεράσματα.
Το πρώτο κεφάλαιο αφορά την ενδυμασία. Γίνεται αναφορά στην έννοια
και το σκοπό της. Δίδεται μια σύντομη ιστορική εξέλιξη από την αρχαιότητα
μέχρι σήμερα . Επίσης εισάγεται η έννοια της μόδας .
Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται ο πρώτος παράγοντας της μόδας που
είναι ο πολιτισμός . Εδώ γίνεται αναφορά στη θρησκεία στο Δυτικό και
Ανατολικό κόσμο.
Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την κοινωνιολογική διάσταση μέσα από
κοινωνικούς ρόλους, θέσεις, ομάδες, οικογένεια, ηλικία , συμβολισμούς.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο φιλανθρωπικό χαρακτήρα της μόδας και την
ηθική της.
Το τέταρτο κεφάλαιο μελετά την πολιτική διάσταση με ιστορικά
παραδείγματα, όπως τις περιόδους του φασισμού και του κομμουνισμού,
αλλά και με σύγχρονα ως προς την πολιτική που ασκούν οι σχεδιαστές
σήμερα.
Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται η οικονομική διάσταση δεδομένου ότι τα
οικονομικά μεγέθη της βιομηχανίας του ενδύματος είναι τεράστια . Ιδιαίτερη
αναφορά γίνεται στην Κίνα η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα
χρόνια ως μια αναδυόμενη με γρήγορους ρυθμούς αγορά . Επίσης γίνεται
αναφορά στην ελληνική αγορά αλλά και στην οικονομική κρίση αποτέλεσμα
της οποίας είναι η αλλαγή νοοτροπίας των καταναλωτών.
Στην περιβαλλοντική διάσταση, που πραγματεύεται το έκτο κεφάλαιο,
δίδεται ιδιαίτερη έμφαση γιατί βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα. Γίνεται αναφορά
στα ηθικά ρούχα, στο δίκαιο εμπόριο, στα οικολογικά υλικά και ρούχα, στους
οικολόγους σχεδιαστές, στα ρούχα από χαρτί αλλά και από ανακυκλώσιμα
υλικά, στην ανακύκλωση ρούχων, αλλά και στο τι συμβαίνει στην Ελλάδα στον
τομέα αυτό .
Αυτοί συνοπτικά είναι οι παράγοντες διαμόρφωσης της μόδας. Όμως
θεωρήθηκε απαραίτητο να γίνει αναφορά και σε κάποιους τομείς πολύ στενά
συνδεδεμένους με αυτήν . Έτσι, στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη
διαφήμιση των ενδυμάτων ως προς το ιστορικό σκέλος, τις επιπτώσεις της και
τους τρόπους που προωθείται .
Το όγδοο κεφάλαιο αφορά το ένδυμα και το διαδίκτυο . Πώς το
ηλεκτρονικό εμπόριο στο χώρο της μόδας επεκτείνεται ταχύτατα παρέχοντας
άμεση πληροφόρηση, αύξηση πωλήσεων και χαμηλότερο κόστος .
Τέλος, το ένατο κεφάλαιο αναφέρεται στα ρούχα του μέλλοντος μέσα
από έρευνες και προτάσεις διαφόρων ινστιτούτων, εταιρειών, επιστημόνων ,
ερευνητών αλλά και σχεδιαστών .
Από την ανάλυση που έγινε στα εννέα κεφάλαια προκύπτουν κάποια
συμπεράσματα ως προς τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της μόδας ,
αλλά και ως προς την επίδραση που ασκεί στα άτομα .
Υπάρχει και το παράρτημα στο οποίο παρατίθενται κάποια κείμενα
ενδιαφέροντα κατά την άποψη μου. | el |
dc.format.extent | 133 σελ. | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | ΤΕΙ Πειραιά | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | TPSH::Κλωστοϋφαντουργία::Ένδυση | el |
dc.title | Το ένδυμα και οι παράγοντες διαμόρφωσης του | el |
dc.type | Πτυχιακή εργασία | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Κλωστοϋφαντουργίας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών | el |
dc.subject.keyword | Ενδυμασία | el |
dc.subject.keyword | Ενδυμασία | el |
dc.subject.keyword | Πολιτισμός | el |
dc.subject.keyword | Μόδα | el |
dc.subject.keyword | Κοινωνιολογική διάσταση | el |
dc.subject.keyword | Πολιτική | el |
dc.subject.keyword | Βιομηχανία | el |
dc.subject.keyword | Οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Διαφήμιση | el |
dc.subject.keyword | Διαδίκτυο | el |
dc.subject.keyword | Ρούχα του μέλλοντος | el |
dc.description.abstracttranslated | The present thesis refers to clothing and the factors that shape it, as well
as aspects rising from it.
The presented project is theoretical and consists, apart from the
introduction, of nine chapters, along with conclusions for each.
Presented in the first chapter is a reference to clothing, its meaning and
purpose, a brief historical eνolution of clothing beginning from the early ages
of ciνilized communities until today, and the definition of the meaning of
fashion.
The second chapter introduces an analysis of the first aspect of fashion
which is clothing and culture. lt also refers to religion in the western as well as
the eastern world.
The third chapter includes the sociological factor through social roles,
posts, parties, family, age, and symbolisms.
There is a special reference to the charitable character of fashion and its
ethics.
The fourth chapter studies the political aspect with historical examples,
such as periods of fascism and communism, but also with contemporary
examples regarding the policies fashion designers use today.
The fifth chapter analyses the economical aspect of fashion, due to the
fact that the worldwide budget of the industrial world of fashion reach peak
point today.
Special reference is made for china which will play a very important role
in the near future, as a fast emerging market. We also refer to the greek
clothing market, and the changing mentality of the greek consumer, as a
result of the economic crisis which begun in 2008.
The sixth chapter deals with the environmental aspect of fashion and
pays special attention to it, facing it as an emerging issue.
There is a reference to the "ethical fashion" and its goals, to fair trade,
ecological materials and clothing, eco fashion designers, clothing from paper
or recycled materials, the recycling of clothes and what's happening in Greece
in these fields.
These are the aspects of fashion. Although, it is considered necessary to
refer to some other fields closely related with the clothing industry. So in the
seventh chapter there is a reference to the advertising of clothes, the impact it
has on consumers and the ways it is promoted.
The eighth chapter deals with fashion and internet and how the e-trade
in the fashion business expands rapidly, providing direct information and
rising of sales along with lower cost.
The ninth and final chapter refers to future clothing based on researches
and suggestions from various institutes, companies, scientists, researchers
and fashion designers.
The analysis done to all nine chapters result to conclusions as for the
advantages and disadvantages of fashion, but also its' influence on people.
There is also an annex which consists of some very interesting texts
according to my opinion. | el |