dc.description.abstracttranslated | Στην εργασία αυτή γίνεται μια προσπάθεια να παρουσιαστεί η
διαδρομή του υποδήματος και η αναγκαιότητα της ύπαρξη τους σε κάθε
γκαρνταρόμπα ως αναπόσπαστο συμπλήρωμα του ενδύματος. Κάθε αλλαγή
στην μόδα του ενδύματος επιφέρει και αλλαγές στο υπόδημα. Η εργασία
ξεκινάει από την ιστορική αναδρομή και την διαδικασία κατασκευής ως τις
σημαντικότερες ημερομηνίες ορόσημα, τους σημαντικότερους κατασκευαστές,
τις προοπτικές του κλάδου και την μόδα που θα ακολουθήσει .
Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη αναφορά
στην ιστορία του υποδήματος που είναι σχεδόν παράλληλη με αυτή του
ανθρώπινου είδους. Το υπόδημα ως αντικείμενο μελέτης και όχι ως μια
ενστικτώδης ενέργεια προστασίας τοποθετείτε περίπου τον 2ο αιώνα π.χ και
έκτοτε έχει αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας.
Στην συνέχεια, στο κεφάλαιο 2, αναλύονται τα τρία βασικά μέρη του
υποδήματος, το φόντι, η σόλα και ο εξωτερικός & εσωτερικός πάτος και στο
τρίτο κεφάλαιο περιγράφονται οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την
κατασκευή των υποδημάτων. Έπειτα, στο τέταρτο κεφάλαιο προχωράμε στο
πως οι πρώτες αυτές ύλες συνδυάζονται κάτω από την διαδικασία της
κατασκευής για να δώσουν το τελικό προϊόν. Η διαδικασία αυτή που
περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά και
έχει εμπλουτιστεί με πρωτογενές φωτογραφικό υλικό.
Στο 5° κεφάλαιο με τίτλο «Ένας αιώνας παπούτσια» περιγράφονται οι
ημερομηνίες ορόσημο του τελευταίου αιώνα που σχετίζονται με την εξέλιξη
των υποδημάτων, περιλαμβάνοντας την «χρυσή εποχή», της εξέλιξη σε κάθε
δεκαετία μέχρι την εποχή της αίγλης την δεκαετία του 70, την επιστροφή στο
μέλλον την δεκαετία του 90 και τις προκλήσεις για τον σχεδιασμό στην αυγή
του 21°u αιώνα . Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι πρωτεργάτες στον
σχεδιασμό παπουτσιών και η επιρροή τους στις τάσεις και την μόδα.
Στο επόμενο κεφάλαιο (7°) περιγράφονται δύο παραδοσιακοί κλάδοι
της αγοράς, οι κλάδοι ένδυσης και υπόδησης που εισέρχονται στη νέα χιλιετία
της ελληνικής βιομηχανίας ένδυσης και υπόδησης, οι στρατηγικές κινήσεις στο
έτοιμο ένδυμα, η υφιστάμενη κατάσταση και προβλήματα των κλάδων και τα
αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον του κλάδου της υποδηματοποιίας.
Στο Κεφάλαιο 8, παρουσιάζονται τεχνικά σχέδια, ενώ το κεφάλαιο 9
εξετάζει την αναγκαιότητα ενεργούς συμμετοχής των επιχειρήσεων σε
εκθέσεις μόδας με σκοπό την ενημέρωση για να δημιουργούν και να
παράγουν επώνυμα προιοντα σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις μόδας. Η
εργασία καταλήγει με παρουσίαση συνδυασμών ενδυμάτων και αξεσουάρ και
παραθέτει την χρησιμοποιηθείσα βιβλιογραφία.
Παρότι στην εργασία αυτή δεν αναλύονται σε μεγάλο βάθος όλα τα
παραπάνω, αποτελεί μια ολοκληρωμένη ματιά στον κλάδο της υπόδησης και
ελπίζει να μπορεί να δώσει το έναυσμα για βαθύτερη ενασχόληση σε
συναδέλφους με ενδιαφέρον στον συγκεκριμένο τομέα . | el |