Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα: αντιλήψεις και προσδοκίες σπουδαστών για το επίπεδο σπουδών και την επαγγελματική αποκατάσταση
The educational system in Greece: students perceptions and expectations for the study level and the vocational rehabilitation
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Πατρίκιος, Κώστας
Παπαγιαννόπουλος, Γεώργιος
Ημερομηνία
2014Επιβλέπων
Ντάνος, ΑναστάσιοςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και ΟργάνωσηΛέξεις κλειδιά
Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ; Ποιότητα των υπηρεσιών ανώτατης εκπαίδευσης ; Ελληνικές βιβλιοθήκες ; Πρακτική άσκηση στα ελληνικά πανεπιστήμια ; ΦοιτητέςΠερίληψη
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να διερευνήσει ορισμένα από τα
ζητήματα/προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (ΕΕΣ)
και να ιχνηλατήσει μέσω της ανασκόπησης ερευνητικών εργασιών τις αντιλήψεις και
τις προσδοκίες των φοιτητών για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
Η μελέτη ξεκινά με μία σύντομη ιστορική αναδρομή του Εκπαιδευτικού
Συστήματος στην Ελλάδα, με εκκίνηση τα Αρχαία Χρόνια, ενδιάμεσο σταθμό την
Εποχή της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και εν συνεχεία τις εξελίξεις που ακολούθησαν
τα χρόνια πριν και μετά την μεταπολίτευση.
Το σημαντικότερο μέρος της μελέτης αφορά στην ανασκόπηση ερευνητικών
εργασιών που μπορούν να προσδιορίσουν με αρκετά μεγάλη ακρίβεια τις αντιλήψεις
και τις προσδοκίες των φοιτητών για την επαγγελματική τους αποκατάσταση, καθώς
και να υπογραμμίσουν ορισμένα σημαντικά ζητήματα/προβλήματα που
παρεμποδίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα από το να αναπτυχθεί σε ένα
σύγχρονο παιδαγωγικό σύστημα συνεργατικής εκμάθησης υπό τα πρότυπα της νέας
κοινωνίας της γνώσης και της τεχνολογίας της πληροφορίας.
Σημαντικά προβλήματα/ζητήματα αναδεικνύονται όπως, ο συγκεντρωτικός και
μη-συνεργατικός χαρακτήρας της λήψης αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία του
εκπαιδευτικού συστήματος, η ελλιπής χρηματοδότηση των σχολείων/ και
ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και η μη-βέλτιστη αξιοποίηση των μειωμένων πόρων, το
έλλειμμα δημοκρατικότητας τόσο στη λήψη αποφάσεων όσο και αναφορικά με την
έλλειψη της συμμετοχικής διαδικασίας εκμάθησης, η αδυναμία τοποθέτησης
σχολικών ηγετών με καθαρά ηγετικά προσόντα και δεξιότητες, τα προβλήματα και οι
ελλείψεις των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών, η αδυναμία των φοιτητών να συνδυάσουν
τη πλήρη φοίτηση με ένα πρόγραμμα πρακτικής άσκησης που θα βελτιώσει
μελλοντικά τις προοπτικές τους ώστε να ακολουθήσουν την καριέρα που επιθυμούν
και επίσης ζητήματα που αφορούν στην διατήρηση της σχολικής και
πανεπιστημιακής ποιότητας υπό τα πρότυπα της Σύγχρονης Διοίκησης Ολικής
Ποιότητας.
Αριθμός σελίδων
86 σελ.Σχολή
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: