dc.description.abstract | Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των μπαταριών των σκαφών. Οι μπαταρίες είναι το
σημαντικότερο κομμάτι σε ένα σκάφος γιατί δίνουν σε αυτό την απαιτούμενη ενέργεια για
να λειτουργήσει. Γίνεται αναφορά επίσης στους τρόπους σύνδεσης, στον υπολογισμό της
κατανάλωσης, στις βλάβες που προκύπτουν και στην συντήρηση των μπαταριών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της αντικεραυνικής προστασίας των σκαφών.
Τρόποι αντιμετώπισης των κεραυνών με αλεξικέραυνο, κατάλληλα σημεία εγκατάστασης
αυτού, και προστασία σε ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα σκάφη.
Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των πυξίδων των σκαφών. Οι πυξίδες αποτελούν ίσως
το σημαντικότερο "ναυτιλιακό βοήθημα" με το οποίο πραγματοποιούνται οι πορείες των
πλοίων. Γίνεται αναφορά και στα δύο είδη πυξίδων (Γυροσκοπική , Μαγνητική) στα
πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, στις απαιτήσεις κατασκευής και εγκατάστασης και τα
βασικά μέρη αυτών.
Στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των Ραντάρ των σκαφών. Το Ραντάρ είναι πολύ
σημαντική συσκευή γιατί μας επιτρέπει να «βλέπουμε» τον γύρω μας χώρο στο σκοτάδι ή
σε ομίχλη, , ακτές, πλοία κ.λπ. Μας δίνει ακόμη τη δυνατότητα να υπολογίζουμε
αποστάσεις και διοπτεύσεις μεταξύ «στόχων» και του σκάφους μας. Γίνεται αναφορά στα
μέρη του Ραντάρ, στην λειτουργία και την εγκατάσταση του.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των VHF. Είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας μεταξύ
των σκαφών και των παράκτιων σταθμών. Αναφορά γίνεται στην εμβέλεια λήψης και
μετάδοσης, στους τύπους VHF (Σταθερά, Φορητά), στις κεραίες, στα κανάλια επικοινωνίας,
στην εγκατάσταση, στις κλήσεις (Distress Call) και στο διεθνές φωνητικό αλφάβητο.
Στο έκτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των GPS των σκαφών. Οι συσκευές αυτές έχουν σαν
αντικείμενο να βοηθούν τον κυβερνήτη στην πλοήγηση του σκάφους. Γίνεται αναφορά
στις συσκευές, την λειτουργία και το μέλλον αυτών.
Στο έβδομο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των EPIRB των σκαφών. Οι συσκευές αυτές είναι
ένα σύστημα κινδύνου έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ναυαγίου και δίνει ακριβές
στίγμα του σημείου που έγινε. Αναφορά γίνεται στους τύπους (χειροκίνητα , αυτόματα)
στην τοποθέτηση, στην συντήρηση και τα εξαρτήματα του EPIRB.
Στο όγδοο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των Βυθομέτρων των σκαφών. Οι συσκευές αυτές
δίνουν στον κυβερνήτη πληροφορίες όπως αριθμητικές ενδείξεις βάθους, απεικόνιση του
πυθμένα αλλά και ανίχνευση ψαριών. Αναφορά γίνεται στους αισθητήρες και την
συχνότητα, στα βασικά χαρακτηριστικά του βυθομέτρου, στην τοποθέτηση και τους τύπους
αισθητήρων και τέλος στην τεχνική υποστήριξη των συσκευών αυτών.
Στο ένατο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του ωρόμετρου και δρομόμετρου των σκαφών. Το
ωρόμετρο μπορούμε να πούμε ότι είναι το ρολόι της μηχανής του σκάφους και μας
βοηθάει στην κατάλληλη και έγκαιρη συντήρηση της μηχανής. Το δρομόμετρο είναι το
όργανο που μετρά την ταχύτητα του σκάφους στην θάλασσα.
Στο δέκατο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των VDR των σκαφών. Η συσκευή αυτή μπορεί
εύκολα να παρομοιαστεί με το «Μαύρο Κουτί» που φέρουν τα αεροσκάφη, εφ’όσον ο
σκοπός τους είναι ο ίδιος, δηλαδή η διευκόλυνση των ανακριτών ατυχημάτων να βρουν
ποιο ήταν το αίτιο ή τα αίτιά του ατυχήματος. Αναφορά γίνεται στην εγκατάσταση στα
τμήματα του VDR, στα S‐VDR και την συντήρηση αυτών. | el |