Ανίχνευση της διαπολιτισμικής ετοιμότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δυτικής Αττικής σε αλλοδαπούς/παλιννοστούντες μαθητές και διερεύνηση της συναισθηματικής νοημοσύνης τους
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Σαΐρογλου, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2019-06Επιβλέπων
Γιαννάς, ΠρόδρομοςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Διαπολιτισμικότητα ; Πολυπολιτισμικές τάξεις ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Διαπολιτισμική ετοιμότητα ; Interculturalism ; Emotional intelligence ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Δήμος Ασπροπύργου ; Διαπολιτισμική επάρκεια εκπαιδευτικώνΠερίληψη
Η κατάσταση της ελληνικής κοινωνίας ξεκίνησε να μεταβάλλεται από τότε που έγινε χώρα υποδοχής μεταναστών. Οι αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στην ελληνική κοινωνία επηρέασαν σημαντικά και το σχολείο, χαρακτηρίζοντάς το μαθητικό δυναμικό από πολυπολιτισμικότητα και διαφορετικότητα. Οι πολυπολιτισμικές τάξεις είναι πλέον η σημερινή πραγματικότητα, κάνοντας το έργο των εκπαιδευτικών έναν καταλυτικό παράγοντα στον σχηματισμό διαπολιτισμικής ταυτότητας των σχολικών μονάδων, καθώς θα πρέπει να είναι ικανοί να επιλέξουν και να χρησιμοποιήσουν διαφοροποιημένες πρακτικές και μεθόδους, γεγονός που προϋποθέτει μεγάλο βαθμό εξειδίκευσης από τους ίδιους. Ο Coelho (2007) επισημαίνει ότι οι προκλήσεις που έχει το τωρινό σχολείο απαιτούν αλλαγές και στον τρόπο που θα πρέπει να προετοιμάζονται οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί αλλά και στις επιμορφώσεις που θα πρέπει να παρακολουθούν οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί.
Με την παρούσα εργασία επιχειρείται να ανιχνευτεί η διαπολιτισμική ετοιμότητα και προετοιμασία των εκπαιδευτικών του Ασπρόπυργου, μια περιοχή που έχει αρκετούς Παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές/τριες και η διερεύνηση της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών απέναντι σε αυτά τα παιδιά που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Ως εργαλείο της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου, το οποίο επιτρέπει να εξάγουμε συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα, που κατηγοριοποιούνται.
Περίληψη
The situation of Greek society began to change since it became a host country for immigrants. The changes that took place in Greek society have also had a significant impact on the school, characterizing the student potential of multiculturalism and diversity. Multicultural classes are nowadays a reality, making teacher work a catalytic factor in shaping the intercultural identity of school units, as they should be able to choose and use diversified practices and methods, which requires a great deal of specialization by themselves . Coelho (2007) points out that the challenges faced by the current school require changes in the way in which future teachers should be prepared, as well as in the training that the active teachers should follow.
This paper attempts to detect the intercultural preparedness and preparation of teachers in Aspropyrgos, an area that has several repatriates and foreign students and to explore the emotional intelligence of teachers towards these children from different cultural environments. The questionnaire with closed-ended questions was used as a research tool, which allows us to extract specific and measurable results that are categorized.