Διαδικασίες διαχείρησης του τμήματος προμηθειών σε ναυτιλιακή εταιρία και ο ρόλος του 3D εκτυπωτή στη ναυτιλία
Management procedures of the procurement department in shipping company and the role of the 3D printer in the maritime
Μεταπτυχιακή εργασία
Author
Ντάουλα, Παναγιώτα
Date
2020-10Keywords
Ναυτιλιακές εταιρείες ; Τμήμα προμηθειών ; 3D Printer ; Ναυτιλία ; Διαχείριση υλικών ; Τρισδιάστατη εκτύπωσηAbstract
Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η ανάδειξη της οργάνωση του τμήματος προμηθειών σε ναυτιλιακή εταιρία και η δυνατότητα κατασκευής των spare parts με τη συμβολή του 3D εκτυπωτή, από την ίδια την ναυτιλιακή εταιρία. Ο τρόπος λειτουργίας του κύκλου προμηθειών στην Ναυτιλία έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες που οφείλονται ακριβώς στο γεγονός ότι τα πλοία δεν είναι στατικά και υπάρχει απόσταση μεταξύ της διοικητικής και οργανωτικής αρχής, δηλαδή των γραφείων της εταιρίας και της παραγωγικής μονάδας, άρα του πλοίου. Το τμήμα προμηθειών καλείται να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις καθώς είναι υπεύθυνο έτσι ώστε διασφαλίσει τη σωστή λειτουργία του πλοίου μέσα από αδιάβλητους κανόνες ποιότητας, αξιοπιστίας και καλύτερης τιμής. Είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο πλοίο και τους προμηθευτές και κύριος στόχος του είναι να εξασφαλίσει προϊόντα και υπηρεσίες που είναι απαραίτητα και για τη λειτουργία του πλοίου έγκαιρα, σε σωστή τιμή, ποιότητα και ποσότητα.Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και κυρίως η εκτύπωση 3D, όπως είναι ευρέως γνωστή, έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται και στον τομέα της Ναυτιλίας. Βασίζεται στην αρχή της δομημένης κατασκευής, μετατρέποντας άμεσα τα δεδομένα 3D σε φυσικά αντικείμενα, ενώ μπορεί να παράγει λειτουργικά ολοκληρωμένα εξαρτήματα (συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικών) σε ένα μόνο στάδιο παραγωγής, σε μικρές παρτίδες. Η εκτύπωση 3D έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλούς κλάδους και έχει δειχτεί η χρησιμότητα της κυρίως σε εκείνες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες τα αποθέματα δεν υπάρχουν, είτε θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μόνον ένας πολύ μικρός αριθμός από τα εξαρτήματα που απαιτούνται. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, το κόστος της εκτύπωσης 3D δεν είναι αμελητέο και θα πρέπει να συγκρίνεται πάντα με το κόστος της παραδοσιακής μεθόδους παραγωγής. Πιλοτικές έρευνες έδειξαν την πιθανή χρησιμότητα της τεχνολογίας αυτής και στον κλάδο της ναυτιλίας, ο οποίος ωστόσο, εξαιτίας των ειδικών χαρακτηριστικών του, θα πρέπει να την εφαρμόσει κάτω από συγκεκριμένους όρους και συνθήκες, στο μέλλον.
Abstract
The purpose of this postgraduate thesis is to show the organization of the supply department in a shipping company and the potential of manufacturing spare parts with the contribution of the 3D printer, by the shipping company itself. The way the shipping cycle operates has its own peculiarities due precisely to the fact that ships are not static and there is a distance between the administrative and organizational authority, that is, the offices of the company and the production unit, hence the ship. The procurement department is called upon to face many challenges as it is responsible for ensuring the proper functioning of the ship through standards of quality, reliability and best price. It is a consistent link directly to the ship and its suppliers and its main aim is to provide products and services necessary for the operation of the ship on time, in the right price, quality and quantity. The rapid development of technology and mainly 3D printing, as it is well known, has begun to be applied in the field of Shipping. It is based on the principle of structured manufacturing, directly converting 3D data into physical objects, and can produce functionally integrated components (including spare parts) in a single production stage in small batches. 3D printing has been used in many disciplines and has been shown to be useful especially in cases where stocks do not exist, or only a very small number of components are required. However, in any case, the cost of 3D printing is not negligible and should always be compared to the cost of traditional production methods. Pilot studies have also shown the potential utility of this technology in the shipping industry, which, however, due to its specific characteristics, will have to apply it under specific terms and conditions in the future.