Ψηφιακά ημερολόγια πλοίων
Maritime digital log books
Subject
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εμπόριο::Εμπορική Ναυτιλία ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Μεταφορές::ΝαυτιλίαKeywords
Ψηφιακά ημερολόγια ; Ηλεκτρονικά ημερολόγια ; Digital log books ; Νέες τεχνολογίες ; Ναυτικοί ; Ελληνική ναυτιλίαAbstract
Το αντικείμενο της παρούσας έρευνα είναι απόρροια της τεχνολογικής ανάπτυξης στον τομέα της ναυτιλίας. Θα εξεταστεί η εφαρμογή – υιοθέτηση των ψηφιακών ημερολογίων των πλοίων στην ελληνική ναυτιλία. Τα ψηφιακά ημερολόγια πλοίων δεν είναι ευρέως διαδεδομένα γιατί είναι μια νέα τεχνολογία, η οποίο δεν έχει ακόμα την καθολική αποδοχή από όλους τους νηογνώμονες και τις λιμενικές αρχές ανά τον κόσμο. Το θέμα θα εξεταστεί σε δύο τομείς, την χρήση των ηλεκτρονικών ημερολογίων από το πλοίο και τον αντίκτυπο που θα έχει για την πλοιοκτήτρια εταιρία. Η έρευνα πραγματοποιείται ώστε να γνωστοποιηθούν τα οφέλη που ενδεχομένως να έχουν οι δυο εμπλεκόμενες πλευρές από τα ψηφιακά ημερολόγια πλοίων. Για το σκοπό αυτό έγινε ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις σε 10 συμμετέχοντες που εργάζονται στον τομέα της ναυτιλίας, 5 υπάλληλοι γραφείου και 5 ενεργοί ναυτικοί. Από την έρευνα προέκυψε ότι το δείγμα βλέπει θετικά την εφαρμογή των ηλεκτρονικών ημερολογίων αλλά δεν θα επέλεγε να επενδύσει με τις ισχύουσες συνθήκες λόγω του νομικού κενού που υπάρχει στην Ελλάδα.
Abstract
The subject of this research is a result of technological development in the field of shipping. The implementation - adoption of digital logbooks in Greek shipping will be examined. Digital log books are not widespread due to the reason that is a new technology, which is not yet universally accepted by all classification societies and port authorities around the world. The issue will be addressed in two areas, the use of electronic log books by the ship and the impact it will have on the ship-owning company. The research is carried out in order to reveal the benefits that the two parties involved may have from digital ship log books. For this purpose, a qualitative survey was conducted with interviews of 10 participants working in the shipping sector, 5 office workers and 5 active seafarers. The research showed that the sample sees positively the application of electronic log books but would not choose to invest with the current conditions due to the legal gap that exists in Greece.