Αξιολόγηση ανεξάρτητων μεταβλητών πρόβλεψης και συσχέτιση αυτών για την πρόβλεψη ποσοστού επιτυχίας φοιτητών. Πεδίο εφαρμογής: εξόρυξη δεδομένων από το αρχείο του μαθήματος “Μηχανολογική σχεδίαση CAD” ΣΤΕΦ ΤΕΙ Πειραία, Τμήμα Μηχανολογίας
Evaluation of independent variables and prediction factors aiming to create a correlations study refering to the succes-failure rate of university level students research field: data mining input from the archived test notes of the course: "Mechanical design, CAD" University of Applied Sciences, School of Engineering, Department of Mechanical Engineering
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::AutocadΛέξεις κλειδιά
Απόδοση φοιτητών ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Εξόρυξη δεδομένων ; Συνάρτηση Correl ; Μηχανολογική σχεδίαση ; Συσχέτιση μεταβλητών ; CADΠερίληψη
Βασικό αντικείμενο αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η επιστημονική διερεύνηση των καθοριστικών παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοση των φοιτητών κατά τα έτη των σπουδών τους και οι οποίοι συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα. Η μελέτη συμπεριέλαβε πληθώρα διαφορετικών παραγόντων, όπως οικονομικοί, ενδογενείς λόγοι (καταλήψεις), τρόποι διδασκαλίας (εξ αποστάσεως εκπαίδευση). Στο πειραματικό κομμάτι εξετάστηκαν παράγοντες όπως η απόδοση των φοιτητών σε προγενέστερες εξετάσεις, στην εκπόνηση εργασιών σε συγκεκριμένο μάθημα καθώς επίσης και σε τεστ προσομοίωσης. Σκοπός των πειραμάτων ήταν να διαπιστωθεί αν υπήρχε κλιμακούμενη αυξητική τάση στην πρόοδό τους και συνάφεια με τους προαναφερθέντες παράγοντες. Μια πρώτη παρατήρηση είναι ότι δεν συνέβαλαν όλοι οι παράγοντες ισόποσα στην διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Όσον αφορά την μεθοδολογία, έγινε προσπάθεια η διπλωματική εργασία να περιλαμβάνει θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι έτσι ώστε τα συμπεράσματά της να προσεγγίζουν την πραγματικότητα, να είναι κατανοητά και σαφή και να καλύπτουν πλήρως το εξεταζόμενο θέμα.
Περίληψη
The principal objective of the thesis is the scientific exploration of the decisive factors determining students’ performance during their academic years which contribute to the final outcome. The study included a large number of factors such as financial intrinsic reasons (squatting), teaching methods (distance learning). In the experimental part, factors like students’ performance in the previous exams, project developing in the specific subject as well as simulation tests were examined. The aim of the experiments was to establish whether there was an escalating incremental trend in the students’ progress and whether it was relevant to the above mentioned factors. An initial observation is that all the factors contributed equally to the forming of the final result. As far as methodology is concerned, there was an effort a practical and theoretical part to be included in the thesis, so that its conclusions approximate to reality and the subject be totally comprehensible and explicit.