Ανάπτυξη λογισμικού πρωτοτύπου επιτραπέζιου παιχνιδιού Splendor και AI agents
Software prototype of the boardgame Splendor and AI agents
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Τεχνητή ΝοημοσύνηΛέξεις κλειδιά
Java ; Boardgame ; Ευφυείς πράκτορες ; Επιτραπέζια παιχνίδια ; Τεχνητή νοημοσύνηΠερίληψη
Στα πλαίσια αυτής της πτυχιακής εργασίας αναπτύχθηκε σε γλώσσα Java ένα πρωτότυπο του επιτραπέζιου παιχνιδιού πολλών παικτών ‘Splendor’. Η αρχιτεκτονική του κώδικα αποτελεί πρότυπο ώστε να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη και άλλων πρωτοτύπων επιτραπέζιων παιχνιδιών. Αναπτύχθηκαν επίσης δύο παίκτες τεχνητής ευφυϊας (AI agents) οι οποίοι «παίζουν» αξιοπρεπώς το παιχνίδι. Η αρχιτεκτονική του κώδικα και οι βιβλιοθήκες συναρτήσεων που αναπτύχθηκε μπορεί να βοηθήσει στο μέλλον στη βελτίωση της απόδοσης των παικτών τεχνητής ευφυϊας. Σημαντικό στοιχείο επίσης είναι η δυνατότητα παραγωγής αναλυτικών δεδομένων κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού προκειμένου να οδηγήσει στην εκπαίδευση παικτών τεχνητής ευφυϊας μέσω reinforcement learning.
Περίληψη
In this degree thesis a prototype of the multi-player boardgame ‘Splendor’ has been developed. The development has done in Java (DrJava framework). The software architecture has been designed sο as to become a guide for the development of other software prototypes of boardgames. Two AI agents-players have also been developed who can play the game decently. These agents could be used as examples of more efficient AI players in the future. Moreover, during the game the code produces a log file that is very useful for the training of AI players through reinforcement learning.