Ανάπτυξη εικονικού μουσείου σε περιβάλλον Unity
Development of a virtual museum under Unity Game Engine
Keywords
Unity ; Unity3d ; Virtual museum ; Εικονική πραγματικότητα ; Εικονικό μουσείο ; Εικονικό περιβάλλον ; Game engineAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία ασχολείται με την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού λογισμικού και πιο συγκεκριμένα ενός εικονικού μουσείου. Το λογισμικό υλοποιείται στην μηχανή ανάπτυξης παιχνιδιών της Unity. Εντός του θα προσομοιάζεται η εμπειρία της επίσκεψης σε ένα μουσείο, μέσα σε ένα τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον στο οποίο ο χρήστης θα περιηγείται ελεύθερα και θα ενημερώνεται για τα εκθέματα. Θα υλοποιεί επίσης, επιπρόσθετες λειτουργίες με διαδραστικό χαρακτήρα, με σκοπό την ενίσχυση της εκπαιδευτικής του αξίας. Παράλληλα η εργασία στο θεωρητικό της μέρος, μελετάει τα εικονικά μουσεία αλλά και το ευρύτερο πεδίο σχετικά με περιβάλλοντα μάθησης που κάνουν χρήση των τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας, του διαδικτύου, των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ψηφιακών πόρων που παρέχονται ελεύθερα· εξετάζει τις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν στην βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας· και τέλος, καταπιάνεται με σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις ως προς τον ρόλο και την μέγιστη δυνατή αξιοποίηση τέτοιου είδους εκπαιδευτικών εγχειρημάτων και την σημασία τους στην δια βίου μάθηση και την αυτοδιαχείρισή της.
Abstract
The following thesis examines the creation of an educational software, and more precisely a virtual museum. The software has been developed under the Unity Game Engine. The program simulates a visit to a museum through a 3D virtual environment in which the user navigates freely while collecting information about the exhibits. Additionally, it implements interactive actions, so as to enhance the software’s learning value. At the same time, the thesis studies the theoretical framework of virtual museums per se, as well as the generic field around learning environments which take advantage of virtual reality technologies, the internet, and the free digital cultural and educational resources. It also examines the possibilities of improvement in the learning experience based on those educational fields. Finally, it examines modern educational approaches regarding their role, as well as their optimal usage and importance in managing lifelong and self-directed learning.