Ανάπτυξη δεικτών αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών και σύνδεση με τη σύγχρονη αγορά εργασίας στην Ελλάδα
Development of indices for the evaluation of undergraduate programs of mechanical engineering departments and interconnections to the contemporary labour market of Greece
Keywords
Δείκτες αξιολόγησης ; Προγράμματα σπουδών ; Αξιολόγηση προγράμματος ; Επάγγελμα του μηχανολόγου ; Αγορά εργασίας ; Σχολές Μηχανολόγων Μηχανικών ; Επαγγελματικά δικαιώματαAbstract
Στην παρούσα εργασία αρχικά στο 1ο κεφάλαιο (εισαγωγή) γίνεται η αναφορά στο επάγγελμα του μηχανολόγου μηχανικού και η περιγραφή των εργασιών που ένας μηχανολόγος τελεί σε μία επιχείρηση. Κατόπιν αναφέρεται η κατάσταση όσον αφορά το επάγγελμα του μηχανολόγου στην Ελλάδα και σε διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο 2ο κεφάλαιο αναφέρεται η διάκριση των σχολών μηχανολόγων που ισχύει στην Ελλάδα και οι διαφορές των κατηγοριών των σχολών τόσο στα
επαγγελματικά δικαιώματα όσο και στο πρόγραμμα σπουδών που αυτές παρέχουν. Κατόπιν ακολουθεί η περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης όσον αφορά τους απόφοιτους αυτών των σχολών στην Ελλάδα, τα κενά που υπάρχουν και πως αυτά μπορούν να καλυφθούν. Στο 3ο κεφάλαιο αναφέρονται οι δομές των τμημάτων των πανεπιστημιακών σχολών μηχανολόγων που υπάρχουν στην Ελλάδα ενώ στο 4ο
κεφάλαιο γίνεται η σύγκριση αυτών των σχολών ως προς τις δομές τους. Στο 5ο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην υφιστάμενη κατάσταση της αγοράς εργασίας για τους μηχανολόγους μηχανικούς στην Ελλάδα και στο τελικό 6ο κεφάλαιο δίνονται τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από αυτή την μελέτη αξιολόγησης των σχολών και προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.
Abstract
In the present work, in the first chapter (introduction), reference is made to the profession of mechanical engineer and a description of the tasks a mechanical engineer completes in a business follows. Following is the situation regarding the profession of engineer in Greece and in various European Union countries. Chapter 2 discusses the distinction of engineering schools in Greece and the differences between
the categories of schools in the professional rights. Following is a description of the current situation regarding the graduates from these schools in Greece, the gaps that exist and how they can be filled. The third chapter describes the structures of the departments of the university faculties of engineering existing in Greece, while the fourth chapter compares these structures of the various mechanical engineering
universities. The fifth chapter refers to the current labor market situation for mechanical engineers in Greece and the final 6th chapter gives the conclusions that have been drawn from this evaluation study and suggestions for improving the situation.