Μελέτη ηλεκτρικού συστήματος και πέδησης αεροσκαφών νέας γενιάς
Study of electric and braking system οn new generation aircrafts
Keywords
Ηλεκτρικό σύστημα αεροσκάφους ; Ηλεκτρονικά ισχύος ; Σύστημα πέδησης ; Γεννήτριες ; ΜπαταρίεςAbstract
Στις μέρες μας αναπτύσσεται μια τάση στη παγκόσμια αγορά αεροσκαφών προς τη κατεύθυνση της έννοιας "Ηλεκτρικό Αεροσκάφος" (MEA), με κύριους στόχους τη μείωση του λειτουργικού κόστους, της χρήσης ορυκτών καυσίμων και των εκπομπών αερίων. Τα ηλεκτρικά συστήματα βοηθούν στην επίτευξη αυτών των στόχων, επειδή είναι εγγενώς λιγότερο επιρρεπή σε αποτυχία απ' ότι τα αντίστοιχα μηχανικά, απλούστερα στην χρησιμοποίηση τους ή στην αντικατάστασή τους, παρέχοντας μόνο την απαιτούμενη ισχύ και επιτρέποντας την έξυπνη διαχείριση πηγών ενέργειας με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση ενέργειας, βάρους και καυσίμου όπως και την μείωση του χρόνου μη χρησιμοποίησης του αεροπλάνου, το λειτουργικό κόστος και συγχρόνως μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτό απαιτεί μια επανεξέταση της υποδομής ισχύος του αεροσκάφους, με κάθε υποσύστημα να υπόκειται σε έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας και των συστημάτων που συνδέονται μαζί της.
Το σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας του αεροσκάφους αποτελείται από τον εξοπλισμό μετατροπής ισχύος, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών συσσωρευτών, των μετασχηματιστών, των ανορθωτών και των γεννητριών εδάφους, δηλαδή της εξωτερικής τροφοδοσίας όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος. Το συμβατικό αεροσκάφος χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό υδραυλικών, ηλεκτρικών, πνευματικών και μηχανικών συστημάτων μεταφοράς ισχύος. Η αυξανόμενη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας θεωρείται ως τεχνολογική ευκαιρία για εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων ισχύος στα αεροσκάφη, με βάση τις ταχέως εξελισσόμενες τεχνολογικές εξελίξεις στα ηλεκτρονικά ισχύος, τα συστήματα διανομής ηλεκτρικής ισχύος (πιο ανθεκτικά σε σφάλματα) και τους ενεργοποιητές των πρωτευόντων ηλεκτροκίνητων συστημάτων ελέγχου πτήσης. Η αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ισχύος των αεροσκαφών, ειδικά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, σε συνδυασμό με την πρόοδο στα υλικά και την τεχνολογία των μπαταριών οδήγησε στην ανάπτυξη μπαταριών υψηλής ενεργειακής πυκνότητας.
Abstract
There is currently a global push towards the concept of More Electric Aircraft (MEA), with the main objectives being the reduction of operational costs, fuel usage and emissions. Electrical systems aid in achieving these goals by being inherently less prone failure than their mechanical counterparts, simpler to replace or install multiply to satisfy system redundancy requirements, only delivering as much power as needed and allowing intelligent management of energy sources resulting in energy, weight and fuel savings, decreased downtime and operational costs and smaller environmental impact. This requires a rethinking of the aircraft power infrastructure, with every sub-system subject to investigation, including the battery and its associated systems.
Aircraft power distribution system consists of the power conversion equipment, including batteries, transformers, rectifiers and the ground power supplies, namely the external power supply when the aircraft is on the ground. The conventional aircraft utilizes a combination of hydraulic, electric, pneumatic and mechanical power transfer systems. Increasing use of electric power is seen as the direction of technological opportunity for advanced aircraft power systems based on rapidly evolving technology advancements in power electronics, fault-tolerant electrical power distribution systems and electric driven primary flight control actuator systems. The increase in the power demand of aircraft, especially in the last two decades, coupled with advancement in battery materials and technology has led to the development of many high energy density batteries.