Προγραμματισμός και ρύθμιση αυτόνομης ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης ψεκασμού καυσίμου σε κινητήρα εσωτερικής καύσης
Programming and tuning of a standalone electronic fuel injection management system in internal combustion engine
Keywords
Κινητήρες εσωτερικής καύσης ; Αισθητήρες ; Αισθητήρες πίεσης ; Αισθητήρες θερμοκρασίας ; Συστήματα έγχυσης καυσίμου ; Όργανα μέτρησης ; Τυπωμένα κυκλώματα ; Αυτοκινητοβιομηχανία ; Μηχατρονική ; Εγκέφαλος αυτοκινήτου ; Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχουAbstract
Ο σκοπός της πτυχιακής εργασίας είναι να αναλύσουμε και να αναλύσουμε τον τομέα μηχανοτρονικής οχημάτων. Ο όρος μηχατρονική είναι ένας σύγχρονος νεολογισμός που υποδηλώνει τον συνδυασμό των επιστημών της Μηχανολογίας, Ηλεκτρονικής, Ηλεκτρολογίας και Πληροφορικής. Στο θεωρητικό μέρος θα αναλύσουμε τα βασικά της μηχανής εσωτερικής καύσης κινητήρα τύπου ΟΤΤΟ και των εισόδων και των εξόδων των κύριων αισθητήρων και πως μέσω ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (electronic control unit) (hardware) και προγράμματος καλυμπραρισμού (calibration program) (software), επίσης θα αναλύσουμε όλα τα απαραίτητα όργανα τα οποία χρειαζόμαστε . Στο πειραματικό μέρος θα πρέπει να κατασκευάσουμε, να εγκαταστήσουμε και να προγραμματίσουμε μια αυτόνομη ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης ψεκασμού καύσιμού σε μηχανή εσωτερικής καύσης, με σκοπό την μέγιστη βελτίωση απόδοση και οικονομία. Για τις ανάγκες της πτυχιακής εργασίας θα χρησιμοποιήσουμε έναν ανοιχτού λογισμικού κώδικα και επαναπρογραμματιζόμενη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου MEGASQUIRT 1 F/WEXTRA, η οποία συναρμολογήθηκε εγκαταστάθηκε και προγραμματίστηκε ώστε να λειτουργήσει με προσομοιωτή μηχανής εσωτερικής καύσης προκειμένου να προσομοιώσουμε το πιθανών δυνατότερο μια λειτουργία μιας μηχανής εσωτερικής καύσης. Ο σκοπός που ανέλαβε ο συγγραφέας της παρούσας πτυχιακής εργασίας το συγκεκριμένο θέμα είναι η κύρια επαγγελματική του ενασχόληση με τον τομέα της μηχανοτρονικής οχημάτων και εξειδικευμένα στον προγραμματισμό και την βελτίωση τους, ο σημαντικός ρόλος που έχουν τα όργανα μετρήσεων καθώς και το καλό επίπεδο προγραμματισμού και εγκατάστασης που κατέχει.
Abstract
The aim of the dissertation is to present the mechatronic engineering sector, which is the reason for the rapid development of the vehicle technology, which calls on future builders and maintainers to have high level programming and computer skills, as well as sophisticated tools that should be able to manage. In the theoretical part, we will analyze the basics of the OTTO engine internal combustion engine and the main sensors and exits inputs and how through hardware and software we will also analyze all the necessary instruments that we need. In the experimental part we have to construct install and program an autonomous electronic fuel injection management unit into an internal combustion engine in order to maximize performance and economy. For the purposes of the dissertation we will use an open software and control module MEGASQUIRT 1 F / W EXTRA which was assembled installed and programmed to operate with an internal combustion engine simulator to simulate the possible operation of an internal combustion engine. The main reason that I did this master project is my main professional occupation in the field of motor vehicles and specialized in research and development of electronics.