Καινοτόμες μέθοδοι εκπαίδευσης γλωσσών προγραμματισμού
Abstract
Το ζήτημα της διδασκαλίας του προγραμματισμού έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τους ερευνητές τα τελευταία 20 χρόνια. Επίσης, η εκμάθηση του προγραμματισμού έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια με την βοήθεια, ωστόσο, της εξέλιξη της τεχνολογίας. Τα γενικά αποτελέσματα έχουν υποδείξει τη δυσκολία που συναντούν οι άπειροι προγραμματιστές, όσον αφορά την διαδικασία εφαρμογής βασικών αρχών και λειτουργιών του προγραμματισμού. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας του προγραμματισμού. Επομένως, κρίνεται απαραίτητη η ορθή επιλογή του τρόπου διδασκαλίας προγραμματισμού και των παραδειγμάτων που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία. Σκοπός είναι η εξάλειψη των δυσκολιών και η δημιουργία ενός ευχάριστου αντικειμένου, που θα προσελκύει τους μαθητές/τριες. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική επισκόπηση με όλες τις μέχρι τώρα δυσκολίες της εκμάθησης του προγραμματισμού, καθώς και τις πρόσφατες καινοτόμες μεθόδους εκπαίδευσης του προγραμματισμού.
Abstract
The issue of teaching programming to novices has been of particular concern to researchers over the last 20 years. Also, learning programming has changed radically in recent years with the help of technology advances. Overall results have indicated the difficulty encountered by inexperienced developers in the process of implementing basic programming principles and functions. This is largely due to the traditional way of teaching programming.
Therefore, it is necessary to choose the right way of teaching programming and the examples used in teaching. The goal is to eliminate the difficulties and create a pleasant object that will attract students. This paper is a bibliographic overview with all the difficulties of programming learning, as well as the recent innovative programming training methods.