Σταθμοί του Μετρό - Πολεοδομική ανάλυση - Επιπτώσεις
Πτυχιακή εργασία
Author
Μπακόλας, Ιωάννης
Χαραλαμπίδης, Αλέξανδρος
Date
2005-06Advisor
Βαρελίδης, ΓιώργοςKeywords
Αττικό Μετρό ; Αστικές συγκοινωνίες ; Πολεοδομική ανάλυσηAbstract
Η δημιουργία ενός εκτεταμένου και υπερσύγχρονου δικτύου
‘Μητροπολιτικού’ Σιδηροδρόμου - Μετρό - στην Αθήνα είχε απ’ την αρχή
τους θερμούς υποστηρικτές της, αλλά και τους πιστούς ‘εχθρούς’ της,
κυρίως λόγω του μεγέθους τους εγχειρήματος, αλλά και λόγω του κόστους
κατασκευής του.
Η απάντηση θα έρθει βέβαια με το πέρασμα του χρόνου και
συνήθως με την απόλυτη και αυστηρή γλώσσα των αριθμών και της
στατιστικής. Αυτό όμως που προβληματίζει και πολλές φορές διεγείρει
έντονες συζητήσεις είναι κατά πόσο το Μετρό εντάχθηκε ομαλά στις
πολεοδομικές και συγκοινωνιακές απαιτήσεις ενός υπερμεγέθους και
συγκεντρωτικού αστικού ‘γίγαντα’ όπως είναι η Αθήνα σήμερα. Εάν ο
κάθε σταθμός μεμονωμένα, και το έργο στο σύνολό του, επέφερε αλλαγές
οικονομικές, πολιτιστικές και πολεοδομικές στις περιοχές τις οποίες
συνδέει και κυρίως στις θέσεις που χωροθετήθηκαν οι σταθμοί.
Στο πνεύμα αυτό ακριβώς στηρίζεται και η εκπόνηση της εργασίας μας
‘Σταθμοί του Μετρό – Πολεοδομική Ανάλυση – Επιπτώσεις’ που
στόχο έχει την εξαγωγή συμπερασμάτων και την εκτίμηση της ισχύουσας
κατάστασης στις περιοχές όπου κατασκευάστηκαν οι σταθμοί του Μετρό.
Προτάθηκε λοιπόν η ιδέα της συγκεντρωμένης παρατήρησης και
καταγραφής γύρω από συγκεκριμένους σταθμούς του ‘Μητροπολιτικού’
Σιδηροδρόμου, έτσι ώστε να τεκμηριωθεί μια πιο ολοκληρωμένη τελική
εικόνα των επιπτώσεων που υφίστανται οι περιοχές γύρω από τους
σταθμούς.
Number of pages
71 σελ.Faculty
Σχολή Τεχνολογικών ΕφαρμογώνAcademic Department
Τμήμα Πολιτικών Δομικών ΈργωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: