Το δίκαιο ανταγωνισμού επιχειρήσεων
Keywords
Ανταγωνισμός ; Δίκαιο επιχειρήσεων ; Ευρωπαϊκό δίκαιο ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Συγχωνεύσεις ; Δεσπόζουσα θέση ; Πολιτική ανταγωνισμούAbstract
Η παρούσα εργασία έχει ως κύριο σκοπό, την ανάλυση του ανταγωνισµού µεταξύ επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε κοινές αγορές. Επιπλέον παρουσιάζονται οι συνθήκες, κατά τις οποίες πρέπει να ενεργούν οι επιχειρήσεις, σύµφωνα µε τους όρους ή τους κανόνες που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Κατά συνέπεια, ορίζεται η Πολιτική την οποία ακολουθεί η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή και µε βάση αυτήν πραγµατοποιείται ο έλεγχος, µε σκοπό την οµαλή λειτουργία της αγοράς. Αυτή η διαδικασία ωφελεί τις επιχειρήσεις, καθώς συµβάλλει στην διατήρηση του ελεύθερου ανταγωνισµού και ταυτόχρονα στην εξιχνίαση και την παρεµπόδιση συµπεριφορών ή συµφωνιών που περιορίζουν αυτόν. Τέλος αποδεικνύεται ότι, για να καταφέρει
µια επιχείρηση να επικρατήσει στην αγορά θα πρέπει να δηµιουργήσει ένα ισχυρό και µακροχρόνιο ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα έναντι των ανταγωνιστών της.
Abstract
This work has at its main purpose, the analysis of competition between firms active in common markets. Furthermore, shows the conditions in which businesses must act in accordance with the conditions or rules imposed by the European Commission. Therefore, is setting a policy followed by the European Commission and on this basis the control is performed in order to smooth
market functioning. This process helps the business at the maintenance of free competition and at the same time to detect and prevent behaviors or agreements that restrict it. Finally, it turns out that to manage a business it has to prevail in the market and create a strong and lasting competitive advantage over its competitors.