Σχεδίαση και κατασκευή νανοδορυφόρου για θαλάσσιες κι αμυντικές εφαρμογές στο Αιγαίο
Design and final Integration of a cubesat for maritime and defense applications in Aegean Sea
Subject
TPSH::ΤεχνολογίαKeywords
Αιγαίο Πέλαγος ; AIS ; Νανοδορυφόροι ; Οπτικός αισθητήρας ; CubeSatAbstract
Το Αιγαίο Πέλαγος, η θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην ηπειρωτική Ελλάδα και τη Μικρά Ασία, αποτελεί την οδό που ενώνει τη Θάλασσα του Μαρμαρά (μέσω των Στενών των Δαρδανελίων) με τη Μεσόγειο. Θάλασσα. Αντικείμενο της παρούσης διατριβής είναι η σχεδίαση και κατασκευή ενός νανοδορυφόρου, του οποίου η τροχιά θα βρίσκεται άνωθεν του Αιγαίου Πελάγους και θα βρίσκει εφαρμογή στη Ναυτιλία και την Άμυνα. Αρχικά προσδιορίζεται το θεωρητικό υπόβαθρο που αφορά στους νανοδορυφόρους. Περιγράφονται τα υποσυστήματα καθώς και οι λειτουργίες που επιτελεί το καθένα. Στη συνέχεια εκτιμάται η στάθμη της τεχνολογίας για κάθε ένα υποσύστημα ξεχωριστά και καταγράφεται η πρόταση του συγγραφέα για την κατασκευή ενός δορυφόρου ο οποίος θα παρακολουθεί τις συχνότητες AIS και τη συχνότητα κινδύνου. Ταυτόχρονα το ωφέλιμο φορτίο του δορυφόρου είναι διπλό καθόσον θα φέρει και οπτικό αισθητήρα. Συναφώς γίνεται λόγος για ένα δορυφόρο ο οποίος θα μπορεί να παρακολουθεί τη ναυτιλιακή κίνηση μέσω των συχνοτήτων AIS, αλλά και να την ταυτοποιεί μέσω του οπτικού αισθητήρα που διαθέτει. Παράλληλα με τον οπτικό αισθητήρα θα είναι δυνατή η παρακολούθηση των συνόρων αλλά και η αναγνώριση εάν απαιτηθεί.
Abstract
The Aegean Sea, the area between mainland Greece and Asia Minor, is the road that connects the Marmara Sea (through the Dardanelles) to the Mediterranean Sea. The subject of the thesis is the design and integration of a cubesat, whose orbit will be above the Aegean Sea and could be used for Maritime and Defense. Initially, the theoretical background for cubesats is identified. All the subsystems are described as well as the functions that each performs. Then the state of the art is given for every subsystem and the author’s proposal for the construction of a satellite monitoring the AIS frequencies and DISTRESS channel. At the same time, the payload of the satellite is double because it will also carry an optical sensor. In this regard, we are talking about a satellite that can monitor marine traffic through AIS frequencies, but also identify it with the use of the optical sensor. Furthermore, with the optical sensor it will be possible to monitor the borders and identify who’s crossing if it is required.