Εφεδρικό σύστημα ελέγχου δικτυωμένων επιστομίων με εφαρμογές στα σύγχρονα πλοία
Backup system for the control of networked valves with applications to modern ships
Μεταπτυχιακή εργασία
Author
Αλεξανδρόπουλος, Επαμεινώνδας
Date
2019-02Advisor
Παπουτσιδάκης, ΜιχάληςSubject
TPSH::ΤεχνολογίαKeywords
SCADA ; HMI ; Ναυτιλιακή βιομηχανία ; Πληροφοριακά συστήματα ; Actuator Sensor InterfaceAbstract
Η ύπαρξη διπλών συστημάτων ελέγχου στα κύρια μηχανήματα και συστήματα των πλοίων για αύξηση της ασφάλειας εν πλω και εν όρμω είναι απαραίτητη. Η εφαρμογή που σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και παρουσιάζεται στην τρέχουσα εργασία, επιχειρεί την αύξηση της ασφάλειας ενός πλοίου, μέσω της κατασκευής εφεδρικού συστήματος ελέγχου επιστομίων των κυριότερων δικτύων θαλάσσης αυτού. Η εγκατεστημένη εφαρμογή SCADA του πλοίου, παρουσιάζει μειονέκτημα στην μη ύπαρξη εφεδρικού συστήματος για τον έλεγχο των επιστομίων των δικτύων θαλάσσης του πλοίου. Ο έλεγχος των επιστομίων γίνεται μέσω του εγκατεστημένου συστήματος SCADA του πλοίου το οποίο αποτελείται από τα ΗΜΙ, το PLC μέσα στο οποίο εκτελείται ο αυτοματισμός και ελέγχονται τα επιστόμια, και το δίκτυο AS-i (Actuator Sensor Interface). Το δίκτυο AS-i περιλαμβάνει τα AS-i Master (Gateway) τα οποία λαμβάνουν την πληροφορία από το PLC, μέσω δικτύου Profibus και την μετατρέπουν σε πρωτόκολλο AS-i για να την μεταφέρουν πάνω στο δίκτυο και να επικοινωνήσουν με τις slave μονάδες. Επίσης, περιλαμβάνει την γραμμή μεταφοράς (πληροφορίας και τροφοδοσίας), η οποία είναι ένα δισύρματο καλώδιο συγκεκριμένων προδιαγραφών και τις μονάδες slave οι οποίες λαμβάνουν και αποστέλλουν πληροφορίες στο AS-i Master. Όπως γίνεται αντιληπτό, για να δημιουργηθεί το εν λόγω εφεδρικό σύστημα πρέπει να προγραμματιστούν και να εγκατασταθούν ένα ΗΜΙ, ένα PLC, μέσω του οποίου θα γίνεται ο έλεγχος των επιστομίων, και των AS-i Master.Η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε στο εγκατεστημένο σύστημα Control & Monitoring του πλοίου είναι του πρώτου μισού του 2000. Αποτελεί λοιπόν ερωτηματικό η συμβατότητα της με την σημερινή τεχνολογία, μιας και πρέπει να συνδυαστούν συσκευές παλαιότερης με συσκευές νεότερης τεχνολογίας.
Abstract
Redundancy in critical control systems and ship’s machinery in order to increase safety on
ship, is necessary in modern ships. The project that was designed, implemented and is
presented in this thesis, is trying to increase safety of a board, through the construction of a
backup system that is able to control seawater valves. The installed SCADA system, does not
have a redundant control system for seawater valves and this is a disadvantage. Control of the
valves achieved through the ship’s installed SCADA system. The SCADA system consists of an
HMI, the PLC in which is executed the automation and control of the valves, and the AS-i Bus
(Actuator Sensor Interface). AS-i Bus (Network) consists of the AS-i Master (Gateways) that
receive data from the PLC, through Profibus protocol and convert it to AS-i protocol in order
to send data over AS-i cable to AS-i slaves. It also consists of AS-i cable that transfers data and
power to the slaves. In order to create a backup system to control the seawater valves we
have to program and install an HMI, a PLC and AS-i Master.The technology of the installed Control & Monitoring System is from the first half of 2000.It is a question the compatibility of AS-i modules and PLC that are going to be used with the
slave modules that have already been installed in the system.