Ψηφιακή καταγραφή και επεξεργασία αναλογικών σημάτων πολλαπλών ηλεκτρικών μουσικών οργάνων για την παραγωγή μουσικής μέσω Η/Υ
Digital recording and processing of analog signals from multiple electric musical instruments for PC-based music production
Keywords
Ήχος ; Μουσική ; Ψηφιοποίηση ; Μίξη ; Ηχογράφηση ; Ψηφιακός ήχος ; Αναλογικά σήματα ; Ψηφιακή επεξεργασία σήματος ; Παραγωγή μουσικής ; Λογισμικά ψηφιακού ήχουAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μία μελέτη περίπτωσης στην οποία παρουσιάζεται η διαδικασία ψηφιακής καταγραφής και επεξεργασίας των αναλογικών σημάτων διάφορων μουσικών οργάνων για την παραγωγή ενός μουσικού κομματιού. Κατά το πρώτο μέρος της διαδικασίας πραγματοποιήθηκε η σύνθεση, η εκτέλεση και η ψηφιακή καταγραφή των αναλογικών σημάτων και κατά το δεύτερο μέρος τα σήματα αυτά έγιναν αντικείμενο επεξεργασίας μέσω διάφορων ηλεκτρονικών εργαλείων για τη δημιουργία του μουσικού κομματιού. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τόσο τα θεωρητικά στοιχεία που σχετίζονται με τις ανωτέρω διαδικασίες, όσο και τα πρακτικά βήματα που ακολουθήθηκαν κατά την παραγωγή. Πιο συγκεκριμένα, παρατίθενται θεωρητικά στοιχεία σχετικά με τη φύση του ήχου, τη μετατροπή των ηχητικών σημάτων από αναλογικά σε ψηφιακά, την ηχοληψία και ορισμένες βασικές έννοιες που σχετίζονται με αυτή. Παράλληλα, περιγράφονται τα τεχνικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την ψηφιακή καταγραφή και επεξεργασία των σημάτων και οι τεχνικές που συνοδεύουν τη διαδικασία αυτή. Τέλος, γίνεται αναλυτική αναφορά στη διαδικασία της μίξης και του mastering ενός μουσικού κομματιού, όπως πραγματοποιήθηκαν για τη μελέτη περίπτωσης που εκπονήθηκε για την παρούσα εργασία.
Abstract
The current thesis is a case study on the process of digital recording and processing of analog signals from various musical instruments for a music piece production. During the first part of the process synthesis, performance and digital recording of the music piece were conducted, while during the second part the analog signals from the music instruments were digitally processed through specialised software tools, in order to complete the production. Through this thesis, both theoretical basis related to the abovementioned process and production technical steps are presented. More specifically, the current thesis provides theoretical information on the nature of sound, on the process of an analogue audio signal conversion to digital form and on editing, mastering and mixing. Moreover, basic tools and capabilities of softwares used in digital signal processing are presented. Also, theoretical and technical information about digital recording and digital processing is provided. Last but not least, the current thesis contains a step-by-step description of a music piece’s mixing and mastering. It contains a detailed description of the software tools used during digitization and processing of the analogue signals that were received from each musical instrument. Also, the overall process of the music piece’s mixing and mastering is described.