Η ανάλυση της μεθόδου Balanced Scorecard και η εφαρμογή της στην εφοδιαστική αλυσίδα
Μεταπτυχιακή εργασία
Author
Σκρεπετός, Κωνσταντίνος
Κεραμυδάς, Χρήστος
Μπακέας, Παναγιώτης
Date
2018-07-14Advisor
Σαλμόν, ΙωάννηςKeywords
Balanced scorecard ; Εφοδιαστική αλυσίδα ; Ισορροπημένη στοχοθέτηση ; Ισορροπημένη κάρτα αποτελεσμάτωνAbstract
Η Ισορροπημένη Κάρτα Αποτελεσμάτων - Balanced Scorecard (BSC) εφαρμόζεται σε όλους τους τομείς της επιχείρησης θέτοντας στόχους σε τέσσερις σημαντικές διαστάσεις (Χρηματοοικονομική διάσταση, Πελατειακή διάσταση, διάσταση Εσωτερικών Διαδικασιών, διάσταση Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης). Ο κύριος στόχος της είναι να δημιουργήσει ένα αρμόδιο σύστημα διοίκησης και μέτρησης της αποδοτικότητας των λειτουργιών της επιχείρησης, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της. Έτσι, προγραμματίζονται και σχεδιάζονται οι στρατηγικοί στόχοι της επιχείρησης, προσαρμόζονται οι προσωπικοί με τους επιχειρησιακούς στόχους και αξιολογείται η πορεία της επιχείρησης, μέσω χρηματοοικονομικών ή μη δεικτών μέτρησης. Για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα, η επιχείρηση θα πρέπει να έχει πρώτα επιτύχει τη μέγιστη δυνατή αξία στα προϊόντα / υπηρεσίες της και την ικανοποίηση των πελατών της. Κάτι τέτοιο, όμως, απαιτεί την σωστή και αποτελεσματική λειτουργία των εσωτερικών διαδικασιών της επιχείρησης, την ανάπτυξη των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της και τη αποτελεσματική λειτουργία των στρατηγικών της. Ουσιαστικά, η Balanced Scorecard συμπληρώνει τις λειτουργίες της επιχείρησης, την δραστηριότητες της και τους στόχους της. Η παρούσα εργασία δημιουργήθηκε με σκοπό την ολοκλήρωση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος MBA, με κατεύθυνση στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και τις Μεταφορές, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Οι ερευνητές της μελέτης θέλησαν να αναλύσουν την στρατηγική μέθοδο της Balanced Scorecard στις λειτουργίες και τους τομείς των επιχειρήσεων, και κατ’ επέκταση στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η προσέγγιση της Balanced Scorecard υιοθετείται ως ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σύστημα ελέγχου, τόσο στο σύνολο της επιχείρησης, όσο και στην αλυσίδα εφοδιασμού. Οι σημαντικότερες διαστάσεις του προτεινόμενου μοντέλου εστιάζονται κατά κύριο λόγο σε δεδομένα οικονομικής διαχείρισης, λειτουργικής αποδοτικότητας, ικανοποίησης πελατών, καθώς και σε θέματα ανάπτυξης, όπως η καινοτομία και η συνεχής βελτίωση.
Abstract
The Balanced Scorecard (BSC) applies across all areas of the business by setting targets in four important dimensions (Financial Dimension, Client Dimension, Internal Process Dimension, Education and Development Dimension). Its main objective is to create a responsible system of management and measurement of the efficiency of business operations in order to achieve its objectives. In this way, the strategic objectives of the company are planned and planned, the personnel are adapted to the operational objectives and the business progress is assessed through financial or non-measuring measures. In order to achieve the desired results, the company should first have reached the maximum value in its products / services and the satisfaction of its customers. However, this requires the proper and efficient operation of the company's internal processes, the development of the capabilities of its human resources and the effective operation of its strategies. Basically, the Balanced Scorecard complements the operations of the business, its activities and its objectives. The present work was created with the aim of completing the MBA Master's Program, in the Supply Chain and Transport Department of the University of Western Attica. The study's researchers wanted to analyze the Balanced Scorecard's strategic approach to business functions and sectors, and hence to the supply chain. The work took the form of a case study. The key steps and results of the Coca-Cola HBC Greece (3E) method development process are presented. The Balanced Scorecard approach is adopted as an integrated strategic control system, both in the whole of the enterprise and in the supply chain. The most important dimensions of the proposed model are primarily focused on financial management, operational efficiency, customer satisfaction, and development issues such as innovation and continuous improvement.