Πρακτικές που ευνοούν ή αποθαρρύνουν την αλληλεπίδραση των καταναλωτών στην Ελλάδα με εταιρικές σελίδες στο Facebook
Practices that encourage or discourage consumers's interaction with brand pages on Facebook in Greece
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διαφήμιση ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά ΚαταναλωτήKeywords
Κοινωνικά δίκτυα ; Δέσμευση καταναλωτή ; Facebook ; Εταιρικές σελίδες ; Brand name ; Συμπεριφορά καταναλωτήAbstract
Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκαν οι πρακτικές που ευνοούν ή αποθαρρύνουν την αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τις εταιρικές σελίδες. Για την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων και την εκπλήρωση των ερευνητικών στόχων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος έρευνας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο τοποθετήθηκε στην ερευνητική πλατφόρμα της Pollfish. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν έξι τρόπους που μπορούν να ενισχύσουν την αλληλεπίδραση και έναν που μπορεί να την αποθαρρύνει. Πρόκειται για τους λόγους παρουσίας στα κοινωνικά δίκτυα, τη δέσμευση του καταναλωτή με τα brands, τη στάση της online brand κοινότητας για την επίτευξη του brand engagement, τα χαρακτηριστικά των posts, τους λόγους κοινοποίησης και τα οφέλη της δέσμευσης. Ο ρόλος της διαχειριστικής ομάδας μέσα στην κοινότητα μπορεί να αποθαρρύνει την αλληλεπίδραση των καταναλωτών.
Abstract
This study investigates practices that favor or discourage consumers’ interaction with brand pages. In order to fulfill the research objectives and to give an answer to the research questions, the quantitative research methodology was used. The basic research tool was a questionnaire, which was distributed to consumers via the survey platform Pollfish. The results of the survey have highlighted six ways that can enhance interaction and one that can discourage it. These factors are the reason of presence of the brand on Facebook, the consumers’ engagement to brands, the attitude of the brand page in order to achieve brand engagement, the features of the posts, the reasons for sharing and the benefits of commitment. The role of the management team within the community can discourage consumers’ interaction.