Η χρήση του μικροελεγκτή arduino στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch for Arduino (S4A)
Using arduino microcontroller in primary education with the Scratch for Arduino programming language (S4A)
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Μικροεπεξεργαστές - Μικροελεγκτές ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών ; Πληροφορική και εκπαίδευση ; Μικροελεγκτές ; Arduino ; Arduino Uno ; S4A ; Scratch for Arduino ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Προγραμματισμός ; Διδακτική της πληροφορικής ; ΡομποτικήΠερίληψη
Στην παρούσα Διπλωματική εργασία παρουσιάζονται διδακτικές προσεγγίσεις μέσω σχεδίων μαθήματος με στόχο την εισαγωγή των μαθητών σε βασικές έννοιες της ρομποτικής και του δομημένου προγραμματισμού μέσω της αξιοποίησης του προγραμματιστικού περιβάλλοντος S4A σε συνδυασμό με τον μικροελεγκτή Arduino Uno. Εφαρμόστηκε σε μαθητές δημοτικού και πιο συγκεκριμένα σε τάξεις Ε και ΣΤ , συμβάλλοντας σημαντικά στην ενεργό συμμετοχή τους κατά τη διαδικασία της εκμάθησης βασικών εννοιών και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και ρομποτικής.
Ο συνδυασμός του περιβάλλοντος S4A με τον μικροελεγκτή Arduino Uno παρείχε τη δυνατότητα στους μαθητές στο να αναπτύξουν πρακτικές εφαρμογές προσωπικού ενδιαφέροντος, μετατρέποντάς τους και σε συνειδητούς ψηφιακούς δημιουργούς.
Περίληψη
This diploma thesis presents teaching approaches through lesson plans aimed at introducing students to basic concepts of robotics and structured programming, taking advantage of the S4A programming environment in conjunction with the Arduino Uno microcontroller. It was applied to elementary students and more specifically to grades E and F, contributing significantly to their active participation in the process of learning basic concepts and to developing programming and robotics skills with positive results. The combination of the S4A environment and the Arduino Uno Microcontroller has enabled students to develop practical applications of personal interest, turning them into conscious digital constructors.