Tools and platforms for enhanced human-computer interaction
Εργαλεία και πλατφόρμες επαυξημένης αλληλεπίδρασης με υπολογιστικά συστήματα
Subject
TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Νευρωνικά Δίκτυα (Επιστήμη των Υπολογιστών) ; TPSH::Επιστήμη Υπολογιστών::Τεχνητή Νοημοσύνη ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση::E-learningKeywords
Biosensors ; Neuroscience ; Βιοαισθητήρες ; Brain-Computer Interface ; Human Computer Interface ; E-learning ; Electro-encephalography ; Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα ; BCI ; EEG ; HCI ; Enhanced Human-Computer Interaction ; Νευροεπιστήμη ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστήAbstract
In modern and future e-learning platforms real-time emotional feedback will play a significant role. In this Thesis, a software application that indicates (on screen), in real time, learner’s engagement, confusion, satisfaction and distraction, during playback of educational video material, is developed. Using a 5 point EEG-based neuroheadset, facial features (expressions) are exploited to classify affective states (emotions) related with the efficiency of whole educational process, based on learner’s interaction.
Abstract
Στις σύγχρονες και μελλοντικές πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης, η συναισθηματική ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο. Σε αυτή την εργασία, αναπτύσσεται μια εφαρμογή λογισμικού η οποία απεικονίζει (στην οθόνη του υπολογιστή) την αφοσίωση, τη σύγχυση, την ικανοποίηση και την απόσπαση προσοχής ενός μαθητή σε πραγματικό χρόνο, κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης εκπαιδευτικού υλικού. Με την βοήθεια της χρήσης μίας συσκευής Ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (ΗΕΓ), καταγράφονται τα χαρακτηριστικά του προσώπου (υπό την έννοια των εκφράσεων του προσώπου) του μαθητή και μεταφράζονται σε συναισθηματικές καταστάσεις (συναισθήματα) οι οποίες σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.