Δημιουργία αγροτουριστικής μονάδας
Keywords
Αγροτουρισμός ; Αγροτουριστική επιχείρηση ; Τουρισμός ; Εναλλακτικός τουρισμός ; Φορείς αγροτουρισμού ; Συστήματα διαχείρισης ποιότητας ; Διαχείριση ποιότηταςAbstract
Στην παρούσα εργασία γίνεται μία εκτενής αναφορά της ιστορίας του τουρισμού και των διαφόρων μορφών του, όπως πολιτιστικός τουρισμός, εκπαιδευτικός, οικοτουρισμός, αθλητικός και λοιπά..
Στη συνέχεια, εστιάζουμε στον αγροτουρισμό, όπου αναλύεται η έννοια του αγροτουρισμού, οι στόχοι του, οι διάφορες μορφές του, τα οφέλη και τα μειονεκτήματά του, καθώς και οι φορείς αγροτουρισμού στην Ελλάδα. Επίσης, επισημαίνονται οι διαφορές μαζικού τουρισμού και αγροτουρισμού. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται μία αναλυτική παρουσίαση της αγροτουριστικής επιχείρησης, όπου αναφέρονται η έννοια, τα χαρακτηριστικά της, η διαδικασία αλλά και οι προϋποθέσεις δημιουργίας μιας τέτοιας επιχείρησης, με ειδικότερη έμφαση στο ειδικό σήμα τουρισμού. Ύστερα, αναλύουμε την ποιότητα στον αγροτουρισμό, όπου δίνουμε πρώτα τον ορισμό της και μετά παρουσιάζουμε το σύστημα διαχείρισής της για το σήμα ποιότητας στον αγροτουρισμό και τη διαδικασία πιστοποίησης. Στο πέμπτο κεφάλαιο έχουμε τη μελέτη περίπτωσης, στην οποία παρουσιάζουμε μια αγροτουριστική μονάδα και τις δραστηριότητές της, όπου ύστερα από μία δομημένη συνέντευξη σε ανοιχτού τύπου ερωτήσεις, εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για τους λόγους που μπορεί να ωθήσουν κάποιον επιχειρηματία, ο οποίος δραστηριοποιείται στον τουρισμό, να δημιουργήσει μία αγροτουριστική μονάδα και τα οφέλη που μπορεί να υπάρχουν από αυτή την κίνηση. Τέλος, στο παράρτημα, βρίσκεται το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των επιχειρήσεων τουρισμού υπαίθρου από την Ένωση αγροτουρισμού Κρήτης.
Abstract
In this thesis we present the history of tourism and its various forms, such as cultural tourism, educational tourism, ecotourism, sports tourism and so on. Then, we focus on agrotourism, and we explain the meaning and the aims of agrotourism, the various forms of agrotourism, the advantages and disadvantages of agrotourism as well as operators’ agrotourism in Greece. The differences between mass tourism and agrotourism are also highlighted. In the third chapter we make an analyzing presentation of the agrotourism business, where we have the meaning, the characteristics of agrotourism enterprises, the creation process and the conditions for creating such an enterprise, with particular reference to the special tourist mark. Then we analyze the quality in agrotourism, where we first define the term quality, we present the quality management system for the quality mark in agrotourism and the certification process. In the fifth chapter we have a case study, a presentation of an agrotourism unit and its activities where, after a structured interview with open-ended questions, we draw useful conclusions about the reasons that can push a businessman who is active in tourism to create an agrotourism unit and the benefits that may come from such a decision. Finally, in the annexes, there is a questionnaire for the evaluation of agrotourism enterprises by the Agrotourism Association of Crete and the relevant laws on the agricultural tourism function “badge”.