Κοινωνικά δίκτυα. Ο ρόλος τους στην προώθηση των επιχειρήσεων. Η περίπτωση του facebook
Social networks. Their role in business promotion
Keywords
Facebook ; Μάρκετινγκ ; Adidas ; Social media ; Κοινωνικά δίκτυαAbstract
Στη συγκεκριμένη εργασία επιχειρείται η διερεύνηση των εννοιών των κοινωνικών δικτύων και πιο συγκεκριμένα του Facebook. Στόχος της είναι να εξεταστεί ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων τόσο γενικά όσο και ειδικά στην προώθηση των επιχειρήσεων, και πιο συγκεκριμένα να μελετηθεί η περίπτωση του Facebook ως μέσο επίτευξης αυτού του σκοπού. Ξεκινώντας από την επικοινωνία,
γίνεται μια ενδελεχής αναφορά τόσο ιστορικά όσο και εννοιολογικά. Αναλύονται κομμάτια όλων των μορφών επικοινωνίας όπως η επικοινωνία από στόμα σε στόμα που χρησιμοποιείται ευρέως
στο χώρο του marketing και της επικοινωνίας τα τελευταία χρόνια. Το κύριο μέρος της εργασίας περιλαμβάνει αναλύσεις και αναφορές στις χρήσεις των social media, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στον κόσμο των επιχειρήσεων, καθώς και ανάλυση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων που απορρέουν από τη χρήση τους σήμερα. Επίσης, γίνεται πλήρης αναφορά στο σύνολο των κοινωνικών δικτύων, με εις βάθος ανάλυση της περίπτωσης του πιο διαδεδομένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης του Facebook . Δίνονται όλα τα στοιχειά που συμπληρώνουν την εικόνα του
Facebook , και αναλύονται πληροφορίες όσον αφορά την ιστορία αλλά και τις λειτουργίες του
κοινωνικού αυτού μέσου δικτύωσης. Επιπλέον, παρουσιάζονται αποτελέσματα έρευνας που αναδεικνύουν την εικόνα των χρηστών για το Facebook. Τέλος, με αφορμή τη μελέτη περίπτωσης της εταιρίας Adidas από τον πραγματικό χώρο των επιχειρήσεων , αναλύεται ένα παράδειγμα χρήσης του
Facebook ως μέσο διαφήμισης και επικοινωνίας για συγκεκριμένη καμπάνια της εταιρίας,
αναδεικνύοντας τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν από αυτήν. Μέσω της συγκεκριμένης παρουσίασης, γίνεται μια προσπάθεια πρακτικής προσέγγισης και επιβεβαίωσης του συνόλου της βιβλιογραφίας, καθώς στα γίνεται η σύγκριση όλων των προαναφερθέντων πρακτικών των social media, με την πραγματικότητα. Με τη μελέτη περίπτωσης της Adidas ολοκληρώνεται η παρούσα εργασία, φτάνοντας σε συμπεράσματα και ερωτήματα, που γεννούν στον αναγνώστη την επιθυμία για περεταίρω διερεύνηση του ρόλου των social media και ιδιαίτερα του Facebook.