Η επιχειρηματική ηθική και η καταναλωτική συμπεριφορά. Μελέτη περίπτωσης του ΑΒ Βασιλόπουλος
Business ethics and consumer’s behavior. Case study of AB Vasilopoulos
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Καβανόζη, Ελένη
Ημερομηνία
2018-04Επιβλέπων
Κυριαζόπουλος, ΠαναγιώτηςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Συμπεριφορά ΚαταναλωτήΛέξεις κλειδιά
Πρόθεση αγοράς ; Επιχειρησιακή ηθική ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Στάσεις και αντιλήψεις καταναλωτώνΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση των αντιλήψεων των καταναλωτών για την επιχειρηματική ηθική και των παραγόντων που την επηρεάζουν. Γίνεται μελέτη της υφιστάμενης βιβλιογραφίας αναφορικά με την επιχειρηματική ηθική και παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τις αντιλήψεις των καταναλωτών μεγάλης ελληνικής επιχείρησης,του ΑΒ Βασιλόπουλος, αναφορικά με ζητήματα επιχειρηματικής ηθικής. Η προσέγγιση που θα χρησιμοποιηθεί είναι η παραγωγική προσέγγιση, η θεωρητική επισκόπιση αλλά και η ποσοτική έρευνα. Όσο αφορά τη μεθοδολογία έρευνας, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε δείγμα 97 καταναλωτών, την περίοδο του Φεβρουαρίου 2018 και ακολούθησε η ανάλυση τους, μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS όπου χρησιμοποιήθηκε η παραγοντική ανάλυση, η εκτίμηση οικονομετρικών υποδειγμάτων και η πολυμεταβλητή ανάλυση διακύμανσης. Έπειτα, ακολούθησε η εξαγωγή των συμπερασμάτων, με σκοπό την διερεύνηση του θέματος. Βάσει των ευρημάτων, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν θετική στάση απέναντι στον όρο επιχειρηματική ηθική και παρατηρούμε οτι οι καταναλωτές αναμένουν οι ηθικές αξίες να διαπνέουν κάθε δραστηριότητα της εταιρίας. Η πρωτοτυπία της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασής της επιχειρηματικής ηθικής στην καταναλωτική συμπεριφορά και ειδικότερα η ερευνητική τεκμηρίωση η οποία θα λάβει χώρα στην επιχείρηση ΑΒ Βασιλόπουλος.
Περίληψη
The purpose of this study is to examine consumer’s perceptions about business ethics and factors that affect it. A study of the existing bibliography on business ethics is conducted and the findings of the research about consumer’s perceptions of business ethics of a large Greek business, AB Vassilopoulos, are presented. Productive approach, theoretical overview and quantitative research is the approach to be used. In terms of research methodology, a sample of 97 consumers was surveyed in February 2018, followed by their analysis using the SPSS statistical package using factor analysis, estimation of econometric models and multivariate analysis of variance. Then, it will be an extraction of conclusions in order to investigate the matter. Based on the findings, consumers seem to have a positive attitude towards business ethics and we observe that consumers expect ethical values to perceive every activity of the company. The originality of this work is to investigate the impact of business ethics on consumer’s behavior and in particular the research documentation that will take place at AB Vassilopoulos.