Η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία ως φορείς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας μετά την κρίση
Innovation and entrepreneurship as factors of Greek economic growth after the economic crisis
Πτυχιακή εργασία
Author
Ευθυμίου, Ευγενία
Μαρίνου, Ανθούλα-Μαρία
Date
2018-03Advisor
Παπαγρηγορίου, ΑριστείδηςSubject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Οικονομική::Οικονομική ΚρίσηKeywords
Ελλάδα ; Επιχειρηματικότητα ; Καινοτομία ; Οικονομική κρίση ; Οικονομική ανάπτυξη ; ΑνταγωνιστικότηταAbstract
Το σύγχρονο περιβάλλον μέσα στο οποίο καλούνται να δράσουν οι σημερινές επιχειρήσεις και οργανισμοί έχει σαν βασικό γνώρισμα δυο κύριες παραμέτρους που είναι η ισχυρή ανταγωνιστικότητα αλλά και η περιοδική έλευση κύκλων ύφεσης. Η ηγεσία των σημερινών εταιριών έχει κατανοήσει εντελώς πως αποτελεί μονόδρομος, με στόχο να καταφέρει να ανταπεξέλθει στις συγκεκριμένες εύκολα μεταβαλλόμενες και σκληρές συνθήκες, η απόκτηση του βασικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έναντι του ανταγωνισμού. Αυτό είναι κάτι το οποίο τις περισσότερες φορές έχει σαν συνέπεια πως θα πρέπει να υλοποιήσει καθορισμένες τακτικές επιλογές οι οποίες θα οδηγήσουν στην επιχειρηματική αριστεία. Μόνο έτσι είναι εφικτό να εξασφαλίσει μια σύγχρονη εταιρία πως έχει την ευχέρεια να κατορθώσει τους κυριότερους σκοπούς της είτε να έχει τη δυνατότητα να συντηρήσει την πορεία εξέλιξης της σε μελλοντική βάση. Η περιοδική έλευση υφέσεων οι οποίες οδηγούν την οικονομία σε επίπεδα κρίσης είναι κάτι διαδεδομένο στη σημερινή καπιταλιστική οικονομία. Παρά το γεγονός αυτό, όμως, η καταπολέμηση των συγκεκριμένων συνεπειών φαίνεται να προβληματίζει πάντα τις σύγχρονες επιχειρήσεις και να απαιτεί σύνθετα και πολύπλοκα μέτρα αντιμετώπισης των συγκεκριμένων φαινομένων μέσα από μια δομημένη στρατηγική πολιτική η οποία θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της χώρας μονάχα εάν εστιάσει στην καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Οι ορολογίες αυτές είναι δυο έννοιες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στη σύγχρονη εποχή καθώς είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη μιας χώρας καθώς αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για να αποκτήσει μια επιχείρηση ξανά το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο έχει χάσει.
Abstract
The modern environment in which today's businesses and organizations are invited to act has as its main characteristic two main parameters, namely the strong competitiveness and the recurrence of recession cycles. The leadership of today's companies has completely understood that it is a one-way street, in order to be able to cope with the specific, easily changing and harsh conditions, the acquisition of the main competitive advantage over competition. This is something that most of the time means that it must implement defined tactical choices that will lead to business excellence. Only in this way is it possible to ensure a modern company that it has the power to achieve its main goals or to be able to maintain its course of development on a future basis. The recurring adventures that lead the economy to crisis levels are something widespread in today's capitalist economy. However, combating these consequences seems to always be a matter of concern for modern businesses and require complex and complex measures to address these phenomena through a structured strategic policy that will help develop the country only if it focuses on innovation and entrepreneurship. These terminologies are two concepts that play a key role in the modern era as it is a one-way street for the development of a country as it is the only way to get a business again the competitive edge it has lost.