Μάνατζμεντ και στρατηγική της εταιρίας General Mills Ελλάς Α.Ε.
Management and strategy of General Mills Hellas
Keywords
Μάνατζμεντ ; Μάρκετινγκ ; Προϊόντα ; Ανθρώπινο δυναμικό ; General Mills Ελλάς Α.Ε ; Στρατηγική ανάλυση ; SWOT AnalysisAbstract
Στην εργασία αυτή θα εξετάσουμε τη μεγαλύτερη εταιρεία από άποψη μεριδίου αγοράς στον κλάδο των τροφίμων. Στο πρώτο μέρος της πτυχιακής εργασίας θα αναφέρουμε βασικά στοιχεία όπως η ιστορία της, το ανθρώπινο δυναμικό, η πολιτική του μάρκετινγκ και άλλα βασικά στοιχεία. Έπειτα θα αναλύσουμε το περιβάλλον στο οποίο κινείται η εταιρεία με τη βοήθεια των αναλύσεων SWOT, 5 δυνάμεις του ανταγωνισμού συμφώνα με τον Porter και την αλυσίδα αξιών.Τέλος θα κλείσουμε τη πτυχιακή με τα σημαντικότερα ευρήματα από τη συγγραφή της παρούσας εργασίας.
Abstract
In the present thesis, the largest company in terms of market share in the packaged food industry is the object of examination. In the initial part of the study, an analysis of the company’s fundamental data is presented which concerns its history, human resources, key marketing policies and other basic elements also. Additionally, the second chapter examines the environment in which the company functions, with the help of SWOT analysis, Porters’ “five forces analysis” to analyze the company’s competition and finally the company’s value chain. Lastly, the thesis is finalized by inspecting the most significant findings as the analysis process is completed.
Number of pages
62Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Τμήμα Λογιστικής και ΧρηματοοικονομικήςLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: