Η ανάπτυξη και η διοίκηση των ανθρωπίνων πόρων στα εμπορικά καταστήματα στην Ελλάδα
The development and management of human resources in commercial stores in Greece
Keywords
Ανθρώπινοι πόροι ; Εμπορικά καταστήματα ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων ; Εκπαίδευση προσωπικού ; Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού ; Εργασιακές σχέσειςAbstract
Η Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων ασχολείται με τη συστηματική και μακροχρόνια αντιμετώπιση του ανθρώπινου δυναμικού μιας οργάνωσης επιδιώκοντας τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων και των πολιτικών για το προσωπικό με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις μακροχρόνιες ανάγκες της οργάνωσης. Η Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων επιτρέπει στις οργανώσεις να αποκτήσουν, να διατηρήσουν και να αξιοποιήσουν ικανούς εργαζόμενους, οι οποίοι θα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων τους. Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να παρουσιάσει και να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται και λειτουργεί το τμήμα Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων στα εμπορικά καταστήματα, δηλαδή στα καταστήματα λιανικής. Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στον ανθρώπινο παράγοντα, ο οποίος, θεωρητικά, είναι αυτός που δομεί τους οργανισμούς, τους βοηθά να επιβιώσουν και να ευδοκιμήσουν, αναδεικνύοντας το ανθρώπινο δυναμικό ως το πιο ζωτικό στοιχείο της κάθε επιχείρησης. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η έννοια της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων, η οποία αποτελεί επιστημονικό κλάδο της Διοίκησης των Επιχειρήσεων και μελετά και ερευνά όλα τα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Στη συνέχεια, γίνεται λόγος για το λιανικό εμπόριο και τα εμπορικά καταστήματα που το απαρτίζουν. Το λιανεμπόριο, λοιπόν, αποτελεί τον τελευταίο «κρίκο» της αλυσίδας που συνδέει τον παραγωγό με τον καταναλωτή. Στόχος των επιχειρήσεων αυτών, είναι η πώληση και ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται όταν η πώληση ολοκληρωθεί, δηλαδή όταν το προϊόν ή η υπηρεσία φθάσει στον τελικό καταναλωτή. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η οργάνωση του τμήματος Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων και πως αυτό λειτουργεί, όσον αφορά τα καταστήματα λιανικής, καθώς η λιανική βιομηχανία δημιουργεί ιδιαίτερες προκλήσεις στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού, διότι οι υπάλληλοι απευθύνονται άμεσα στους πελάτες.
Number of pages
79Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: