Τεχνοοικονομική ανάλυση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος
Technical-economic analysis water ballast management and treatment systems
Μεταπτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Προδρομίδης, Γεώργιος
Ημερομηνία
2017-10Επιβλέπων
Νικητάκος, ΝικήταςΘεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Δίκαιο::Ναυτικό Δίκαιο ; TPSH::Τεχνολογία::Ναυτική ΜηχανικήΛέξεις κλειδιά
Τεχνοοικονομική ανάλυση ; Θαλάσσιο έρμα ; Ballast water management ; Συστήματα επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος ; Σύμβαση διαχείρισης θαλάσσιου έρματοςΠερίληψη
Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι η ανάλυση μιας πιθανής αναβάθμισης ενός συστήματος επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος σε ένα φορτηγό πλοίο τύπου “Handy” μεταφοράς χύδην φορτίου, όπως ορίζεται από τη “Σύμβαση Διαχείρισης Θαλάσσιου Έρματος” . Με στόχο την επίτευξη ξεκάθαρων συγκρίσεων για την επιλογή ενός εκ των συστημάτων, η διατριβή αυτή συνιστά την καταλληλότερη προσέγγιση επί του συγκεκριμένου θέματος δεδομένου ότι η μελέτη αυτή αναφέρεται σε ένα μόνο σκάφος. Έχοντας ως απώτερο σκοπό την επιλογή του κατάλληλου συστήματος, οι λειτουργικοί και τεχνικοί παράγοντες του σκάφους έχουν αναλυθεί επαρκώς εντός του περιεχομένου της εργασίας. Η ανάλυση συνδυάζει πληροφορίες που αντλήθηκαν τόσο από δευτερογενείς όσο και από πρωτογενείς πηγές δεδομένων οι οποίες συλλέχτηκαν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων και πραγματικών δεδομένων σε συνεργασία με ναυτιλιακή εταιρεία η όποια δεν επιθυμεί τη δημοσιοποίηση του ονόματος αυτής και του ονόματος του πλοίου και θέλει να κρατήσει την ανωνυμία της, προκειμένου να διεξαχθεί μια έρευνα με πραγματικά δεδομένα και ακριβή αποτελέσματα. Ύστερα από αυτό το στάδιο, επιλέχτηκε ένα Σύστημα Επεξεργασίας Θαλάσσιου Έρματος το οποίο συνδυάζει ένα σύστημα διήθησης με τεχνολογία υπεριώδους ακτινοβολίας. Από οικονομική σκοπιά, ήταν περιττό να διεξαχθεί έρευνα για το κόστος κύκλου ζωής του συστήματος μέσω του κύκλου ζωής του σκάφους κάνοντας χρήση της εσωτερικής βάσης δεδομένων. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως το υψηλότερο λειτουργικό κόστος ήταν αυτό που συνδέεται με την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία της μονάδας υπεριώδους ακτινοβολίας, σε αντίθεση με την αντικατάσταση των αναγκαίων μερών της μονάδας που ήταν χαμηλής αναγκαιότητας. Επιπροσθέτως, αυτό το σύστημα είναι φιλικό προς το περιβάλλον, επειδή δεν χρησιμοποιεί τοξικά χημικά και επιπλέον δεν έχει αρνητική επίδραση σε άλλα συστήματα της δομής του πλοίου. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του προαναφερθέντος συστήματος ήταν η ικανότητα του να αδειάσει το θαλάσσιο έρμα σε οποιαδήποτε στιγμή, γεγονός που έχει βαρύνουσα σημασία ιδιαίτερα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Από το αρχικό στάδιο της έρευνας προτάθηκε εκ μέρους της συνεργαζόμενης ναυτιλιακής εταιρείας η ενεργή έρευνα και σχεδιασμός, βάσει των οποίων η ανάλυση του κόστους κύκλου ζωής αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη σύγκριση διαφορετικών τεχνολογιών. Επιπλέον, αναφορικά με το επιλεχθέν σύστημα, η κατανάλωση καύσιμου για τη λειτουργία της μονάδας υπεριώδους ακτινοβολίας η οποία χαρακτηρίζεται από υψηλότερα επίπεδα κόστους, πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος περισσότερο και από την αντικατάσταση άλλων μερών του συστήματος. Τέλος, εξήχθη το συμπέρασμα ότι οι εφοπλιστές είναι απρόθυμοι να εγκαταστήσουν τέτοια συστήματα και δεν εκφράστηκε καμία πρόθεση να συμμορφωθούν με τη «Σύμβαση Διαχείρισης θαλάσσιου Έρματος» πριν από την εφαρμογή της.
Αριθμός σελίδων
104Τίτλος Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών
Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία και τις ΜεταφορέςΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: