Διδακτική του προγραμματισμού: μια μελέτη περίπτωσης με χρήση του App Inventor
Abstract
Στην εποχή μας η παρουσία της τεχνολογίας, και ιδιαίτερα με τη μορφή των έξυπνων συσκευών, σε κάθε πτυχή των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων θεωρείται πλέον κάτι περισσότερο ίσως από δεδομένη. Ο άνθρωπος, το πιο προσαρμοστικό ον του πλανήτη μας, και πιο ειδικά οι μαθητές κάθε ηλικίας για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις ανάγκες της εποχής θα πρέπει να έχουν στη διάθεση τους εκπαίδευση ικανή να τους οπλίσει με κάθε απαραίτητη, προς αυτή την κατεύθυνση, δεξιότητα. Η ανάγκη αυτή του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης έχει επισημανθεί αρκετά χρονιά τώρα και μέσα από πολλές έρευνες και συνέδρια έχει σημειωθεί πρόοδος της «διδακτικής του προγραμματισμού». Τα περιθώρια βελτίωσης ωστόσο είναι ανάλογα και της ανάπτυξης της τεχνολογίας, με αποτέλεσμα να προβάλει επιτακτική η ανάγκη να διευρυνθούν ακόμη περισσότερο οι προσεγγίσεις από τους εκπαιδευτές της πληροφορικής, έτσι ώστε η διδακτική του προγραμματισμού να ενταχθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και να καλύψει το ευρύ φάσμα των αναγκών των εκπαιδευομένων όπως αυτό προκύπτει από την διαφορετικότητα αυτών ανάλογα με την ηλικία, το αντικείμενο και το επίπεδο των. Έχοντας στο στόχαστρο, λοιπόν, όχι μόνο την διδασκαλία του προγραμματισμού αυτού καθ΄ αυτού, αλλά την συνολική κατάρτιση του ατόμου με την δυνατότητα να μπορεί να επιλύει, να σχεδιάζει αλλά και να ανταπεξέρχεται σε κάθε μορφή προβλήματος [Seymour Papert and Alan Kay], έχουν αναπτυχθεί, από μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα (σ.σ. Μ.Ι.Τ.) και μεγαθήρια εταιρειών του χώρου (σ.σ. Google), πολλά εργαλεία έτσι ώστε η διδακτική του προγραμματισμού να γίνει πιο ελκυστική, πιο εύκολη αλλά κυρίως πιο αποτελεσματική. Παράδειγμα των τελευταίων αποτελεί και το App Inventor, ένα ελεύθερο και ανοικτό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού, με το οποίο χρήστες όλων των δυνατοτήτων μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους εφαρμογές. Με τον τρόπο αυτό η διδακτική του προγραμματισμού τείνει να γίνεται πιο ελκυστική, και γεμάτη κίνητρα για όλους, αφού όλοι μπορούν να δημιουργήσουν εφαρμογές για τις έξυπνες συσκευές που μπορούν να χρησιμοποιούν οι ίδιοι τους αλλά και όχι μόνο. Στη δική μας μελέτη περίπτωσης στοχεύουμε, χρησιμοποιώντας το App Inventor, να καλύψουμε και το πρώτο σκέλος του προβλήματος της διδακτικής του προγραμματισμού, και να απλοποιηθούν οι βασικές έννοιες του προγραμματισμού.
Abstract
In our times, the presence of technology, and in particular in the form of smart devices, in every aspect of human activity is now considered indisputably a fact. The man, as the most adaptive being of our planet, and more specifically students of all ages, in order to be able to cope with these needs of the time, they should be able to be trained with all the necessary skills in this direction. This need for the modernization of education has been highlighted several years now, through many studies and conferences, there has been progress in its 'programming teaching'. The room for improvement is, however, analogous to the development of technology, leading to the urgent need to further expand the approaches by IT instructors so that programming curricula can be integrated into all levels of education and training, to cover the wide range of learner needs as this arises from their diversity according to their age, subject and level. Having therefore not only the teaching of programming itself, but also the overall training of the individual with the ability to resolve, plan, and cope with any form of problem [Seymour Papert and Alan Kay] Large-scale educational institutions (MIT) and large-scale companies in the field (Google) have developed many tools so that programming teaching becomes more attractive, easier but most effective. An example of the latter is App Inventor, a free and open visual programming environment, with which users of all capabilities can create their own applications. In this way, programming teaching tends to become more attractive, and motivated for all, since everyone can create applications for smart devices that can be used by themselves but also not only. In our case study, we aim, using App Inventor, to cover the first part of the problem of its syllabus, and to simplify the basic concepts of programming.
Number of pages
72Faculty
Σχολή Τεχνολογικών ΕφαρμογώνAcademic Department
Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε.Language
GreekThe following license files are associated with this item: