Η κατανομή των πόρων σε επίπεδο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας «H περίπτωση του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού»
Subject
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων ; TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Δημόσια ΔιοίκησηKeywords
Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ; Υγεία ; Ιατρική περίθαλψη ; Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείαςAbstract
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, ήταν η δημιουργία ενός αξιόπιστου έγκυρου εργαλείου, για τη διερεύνηση της θετικής στάσης των εργαζομένων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, στη διάθεση ανασχεδιασμού εσωτερικών διαδικασιών για την εξοικονόμηση πόρων. Αξιολόγηση προτεραιοτήτων, ως προς την υλοποίηση νέων δράσεων, με νέες παρεχόμενες υπηρεσίες, στοχεύοντας στην κάλυψη των ανισοτήτων, τη προσπελασιμότητα και την ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, βήματα που ενισχύουν την καθιέρωση μιας κουλτούρας ποιότητας που έχει ως επίκεντρο την ασφάλεια και την ικανοποίηση των ωφελουμένων.
Εκτιμώντας την παρούσα κατάσταση, η αποτύπωση των όποιων αντιλήψεων των εργαζομένων, προσδοκούμε να αποτελέσουν θεμέλιο λίθο οι σύγχρονες τεχνικές και μέθοδοι οργάνωσης για τη διοίκηση, να υιοθετηθούν και να εφαρμοστούν στον Οργανισμό.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται προσέγγιση των εννοιών που αφορούν την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, αναφορά στα βασικά νομοθετήματα που την ρυθμίζουν, καθώς και στις λοιπές διατάξεις, για τους επαγγελματίες υγείας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται πλήρης αναφορά σε όλους τους τομείς δράσης όπου παρέχεται Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, ο πληθυσμός αναφοράς της, τόσο στο υγιές άτομο όσο και στον ασθενή οποιασδήποτε ηλικίας στον χώρο όπου ζει και εργάζεται όπως και στην ομάδα υγείας.
Το τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην υιοθέτηση διαδικασιών που προσβλέπουν στην ορθολογική κατανομή των δαπανών με ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό λαμβάνοντας υπόψη τη μεθοδολογία αξιολόγησης των υπηρεσιών υγείας. Οι οποιοιδήποτε περιορισμοί στην κατανάλωση ιατρικών αγαθών και στη χρήση υπηρεσιών από τον ασθενή ατομικά πρέπει να εξυπηρετεί την καλύτερη περίθαλψη του κοινωνικού συνόλου και όχι τη στείρα εξοικονόμηση πόρων.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της αποδοτικότητας και οι παράγοντες της αποδοτικότητας στους Οργανισμούς Υγείας, αναλύονται οι δυσκολίες εκτίμησης και οι στρατηγικές βελτίωσής τους.
Στο πέμπτο κεφάλαιο αναφερόμαστε στον τρόπο με τον οποίο έγινε η συγκεκριμένη έρευνα, η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, αναπτύσσοντας τα θέματα που αφορούν στο καθορισμό των στόχων, τον καθορισμό του δείγματος και τη διερεύνηση της θετικής στάσης των εργαζομένων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.
Στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα αποτελέσματά μας, τα οποία προέκυψαν από την ανάλυση των ερωτηματολογίων με τη Στατιστική μέθοδο SPSS. Γίνεται ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων και στη συνέχεια διεξοδική ανάλυση των κριτηρίων και υποκριτηρίων της έρευνας.
Τέλος στο έβδομο και όγδοο κεφάλαιο γίνεται συζήτηση, παρουσιάζονται τα συμπεράσματά καθώς και οι προτάσεις αντίστοιχα στα σημεία που θεωρήθηκαν ιδιαίτερα σημαντικά.
Abstract
The aim of this thesis was to create a reliable tool for investigating the positive attitude of the Hellenic Red Cross workers. Assessing priorities in implementing new operations with new services aiming at covering inequalities, accessibility and equal access to health services, are steps to strengthen the establishment of a quality culture that focuses on safety and satisfaction of the beneficiaries.
Considering the present situation the mapping of any perceptions of workers will be the cornerstone of modern techniques and organizational methods for management to be adopted and applied to the Agency.
The first chapter is an approximation of the concepts related to primary health care and refers to key pieces of legislation by the government and the other provisions of health care professionals.
The second chapter refers to all areas of the reference population in both the healthy person and the patient of any age in the area who lives and works. Reference in health care (prevention, treatment and rehabilitation) within the wide range of different sectors is provided and task for the health team.
The third chapter refers to the adoption of procedures that aspire to the rational allocation of anthropocentric orientation costs, taking into account the methodology for evaluating health services. Any restrictions on the consumption of medical goods and use of services by the individual patient must be to improve support of the community and not just money saving.
The fourth chapter presents the concept of efficiency and profitability factors in health organizations. This chapter also focuses on assessment difficulties and their improvement strategies.
The fifth chapter we refer to how this specific research was developed, research methodology, by unfolding the issues concerning the definition of objectives, for investigating the positive attitude of the Hellenic Red Cross workers and the determination of the sample.
Our results, derived from the analysis of the questionnaires using the SPSS method, are presented in the sixth chapter. There is also an analysis of the demographic data followed by a thorough analysis of the criteria and sub criteria of the research.
Finally in the seventh and eighth chapter our findings are presented as well as our proposals on the points considered particularly important.
Number of pages
315Post-graduate Program
Διοίκηση Μονάδων Υγείας και Κοινωνικής ΠρόνοιαςLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: