Μελέτη και ανάλυση του μοντέλου αναφοράς λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας (SCOR Model) και της συμβολής του στη βέλτιστη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας
Study and Analysis of Supply Chain Operations Reference Model (SCOR Model) and its contribution to Supply Chain Management
Keywords
Εφοδιαστική αλυσίδα ; Supply Chain Operations Reference Model ; Supply chain ; Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας ; Δείκτες απόδοσης ; Key performance indicators ; KPIs ; SCOR modelAbstract
Η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των επιχειρήσεων στο σύγχρονο παγκόσμιο περιβάλλον, καθώς επίσης και το μέσο για την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που απασχολούν τις επιχειρήσεις σήμερα, σχετίζονται με τον σχεδιασμό των διαδικασιών και την μέτρηση των επιδόσεών της στο σύνολό τους. Η ανάγκη ενοποίησης των διαδικασιών που σχετίζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα μιας εταιρείας είναι σημαντική, ώστε να μπορεί να επικοινωνεί εύκολα και αποτελεσματικά και να αναπτυχθεί το δίκτυο που επιθυμεί τόσο στο εσωτερικό της, όσο και στο εξωτερικό της. Μέσα από την παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια προσέγγισης της έννοιας και διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, στο πλαίσιο προσφοράς της, στην αλυσίδα αξίας και στην επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η συλλογή των στοιχείων προέκυψε από τη μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας σε επίπεδο Διαχείρισης της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Στη συνέχεια επιχειρείται μια βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικά με τους βασικούς δείκτες επίδοσης (KPIs) και τη σημαντικότητά τους ως προς τη διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού και στη συνέχεια αναλύεται το μοντέλο αναφοράς λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας (SCOR Model), τα οφέλη και η εφαρμογή του στην διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αναμφίβολα, η δημιουργία Βασικών Δεικτών Απόδοσης (KPIs) αποτελεί μία προκλητική και επίπονη διαδικασία. Η εργασία βασίστηκε στο μοντέλο SCOR βάσει του οποίου εξετάστηκαν ποιες μεταβλητές και χαρακτηριστικά μπορεί να κρίνουν το πόσο συνεισφέρει η εφοδιαστική αλυσίδα στην στρατηγική της επιχείρησης ώστε να γίνει και αυτή πιο ανταγωνιστική. Πάνω σε αυτό το μοντέλο βασίστηκε και η όλη μεθοδολογία. Πιο συγκεκριμένα καταρτίστηκε ερωτηματολόγιο και έγινε η έρευνα πάνω στο μοντέλο SCOR και με βάση αυτό εξήχθησαν και τα τελικά συμπεράσματα της μελέτης. Το αποτέλεσμα της μελέτης έδειξε ότι όντως αν μια εταιρία μπορέσει και διαχειριστεί με ακρίβεια κάποια χαρακτηριστικά της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να στηρίξει με επιτυχία τους στρατηγικούς της στόχους και να εκπληρώσει τις προσδοκίες των πελατών της. Στο τέλος αυτής της εργασίας, διαπιστώθηκε επίσης ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν σε ένα μικρό αριθμό KPIs, τα οποία είναι κρίσιμα για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
Abstract
Supply chain is the integral part of businesses in today's global environment, and it’s the key to achieve competitive advantage. The supply chain issues that businesses facing today, are related to the design of processes and measuring their performance overall.
The need for standardizing the procedures which are related to a company's supply chain is important, because with this way the communication will be more easily and effectively and the network will be developed both internal and external. This research is an attempt to approach the meaning of supply chain management and its offer, value chain analysis and how can these meanings will give to company a competitive advantage. Data collection was achieved by the study of the literature review on supply chain management level. A literature review was attempted for key performance indicators (KPIs) and its importance in the supply chain management. In the next chapter, supply chain operations reference model (SCOR Model) was analyzed for its benefits and its application in management supply chain. Undoubtedly, the establishment of Key Performance Indicators (KPIs) is a challenging and arduous process. This paper was based on the SCOR model and it was examined which variables and attributes can judge how the supply chain will contribute to company's strategy in order to become more competitive. The whole methodology was based on this model. More specifically, a questionnaire was constructed according with the SCOR model and the final conclusions of the study were exported according this model. The results of this study showed that if a company can manage and accurate some characteristics of the supply chain, this fact can support successfully the strategic objectives and fulfill the expectations of its own customers. At the end of this paper, it was found out that companies should focus on a small number of KPIs, which are critical for the Supply Chain.
Number of pages
114Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: