Ανάλυση περιπτώσεων καταστροφικής αστοχίας σε μηχανές εσωτερικής καύσης
Case studies on failure analysis of internal combustion engines
Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Χριστοδουλάκης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2017-03Επιβλέπων
Ψυλλάκη, ΠανδώραΜουρλάς, Αθανάσιος
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Τεχνολογία::Μηχανές Εσωτερικής ΚαύσηςΛέξεις κλειδιά
Μηχανές εσωτερικής καύσης ; Αστοχία υλικού ; Στροφαλοφόρος άξονας ; ΚύλινδροςΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα παρουσιάζει περιπτώσεις καταστροφικής αστοχίας σε μηχανές εσωτερικής καύσης. Αρχικά, αναλύεται ο ορισμός της αστοχίας, ως τη παρέκκλιση από τον αρχικό στόχο ενέργειας ή αντικειμένου, για τον οποίο σχεδιάστηκε. Μελετώνται, ακόμα, κάποιες περιπτώσεις αστοχίας, καθώς και τα αίτια που τις προκάλεσαν (κόπωση, ερπυσμός, διάβρωση, τριβή κ.α.). Μεγαλύτερη συχνότητα καταστροφικής αστοχίας παρουσιάστηκε στους στροφαλοφόρους άξονες, καθώς και το σύστημα θαλάμου καύσης (τα έμβολα, τους κυλίνδρους και τις κεφαλές). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δόθηκε στα αίτια τα οποία οδήγησαν στην αστοχία προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως ο μηχανισμός μέσω του οποίου προκλήθηκε. Παρατηρήθηκε τελικά, όπως ήταν αναμενόμενο, ότι, οι περισσότερες αστοχίες σε μηχανές εσωτερικής καύσης αφορούν τα εξαρτήματα που εξετάσαμε (στροφαλοφόροι, εμβολα κ.ά.), λόγω των εξαιρετικά έντονων συνθηκών λειτουργίας ( π.χ. υψηλές πιέσεις, θερμοκρασίες, κυκλικά φορτία κτλ.).
Περίληψη
The current research presents case studies of destructive failure in internal combustion engines. Firstly, the definition of engineer failure is analyzed as deviance from the initial purpose of the manufactured object, for which it has been designed. Furthermore, other cases of engineer failures are being studied, also the causes of engineer failures are being studied as well (fatigue, creep, corrosion, wear etc.). Higher frequency of destructive failure in engines has been displayed on the crankshafts as well as in the combustion chamber (pistons, cylinders, piston heads). Special interest has been ascribed to the causes that led to engineer failure so the mechanism, through which the failure has been caused, could be fully understood. Eventually, it is observed as expected, that the most failures in internal combustion engines regarding the mechanical parts, have already been mentioned (crankshafts, pistons etc), due to the extreme conditions of function (for instance: excessive pressure, cyclic loads etc).
Αριθμός σελίδων
84Σχολή
Σχολή Τεχνολογικών ΕφαρμογώνΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.Γλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: