Διαχείριση και ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση: το μοντέλο Balanced Scorecard στη σχολική μονάδα
Subject
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση ΠροσωπικούKeywords
Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων ; Διοίκηση ανθρωπίνων πόρων ; SWOT Analysis ; Balanced scorecard ; Διοίκηση σχολικών μονάδων ; Εκπαιδευτικοί οργανισμοίAbstract
Απώτερο σκοπό της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της διαχείρισης και ανάπτυξης των ανθρωπίνων πόρων στην εκπαίδευση, και η πρόταση εφαρμογής του μοντέλου Balanced Scorecard στη μέτρηση της επίδοσης σχολικής μονάδας δευτεροβάθμιας στην Ελλάδα. Οι ανθρώπινοι πόροι αντιμετωπίζονται πλέον ως περιουσιακό στοιχείο των επιχειρήσεων. Για αυτό το λόγο, η διαχείρισή τους έχει καταστεί τα τελευταία χρόνια κέντρο προσοχής της Διοίκησης όχι μόνο κερδοσκοπικών αλλά και μη κερδοσκοπικών οργανισμών όπως είναι οι σχολικές μονάδες. Εξετάζοντας το σχολείο ως ανοικτό σύστημα γίνεται αντιληπτή η σχέση αλληλεξάρτησης των υποσυστημάτων του και η ανάγκη αρμονικής συνύπαρξης και ανάπτυξής τους με στόχο τη βέλτιστη εκπαιδευτική διαδικασία. Οι ανθρώπινοι πόροι σε μια εκπαιδευτική μονάδα ενώνουν, συνδέουν και υποστηρίζουν τα υποσυστήματα της. Είναι επομένως αναμενόμενο να κατέχουν βαρύνουσα θέση στο στρατηγικό σχεδιασμό της μονάδας. Το μοντέλο Balanced Scorecard, αποτελεί ισχυρό εργαλείο μέτρησης της επίδοσης ενός οργανισμού βάσει του οράματος και των στρατηγικών στόχων που αυτός έχει θέσει. Η εφαρμογή του σε εκπαιδευτικές μονάδες του εξωτερικού έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη και στη βελτίωσή τους. Η πρόταση μας για υιοθέτηση και πιλοτική εφαρμογή του μοντέλου σε εκπαιδευτική μονάδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας παρέχει το έναυσμα για υλοποίηση της εφαρμογής σε σχολεία της Ελλάδας και μελέτη των συμπερασμάτων που θα προκύψουν.
Abstract
The aim of this thesis is to investigate the management and development of human resources in education, and the proposed implementation of the Balanced Scorecard model to measure the secondary school unit performance in Greece. Human resources are treated as business asset. For this reason, their management has in recent years becomes cynosure of the Administration not only of profit but also of nonprofit organizations such as schools. Considering the school as an open system perceived the interdependence of the subsystems and the need for harmonious coexistence of development with a view to optimum educational process. The human resources in an educational unit, unite, connect and support the subsystems. It is therefore expected to hold a weighty position in the strategic planning of the school. The Balanced Scorecard model is a powerful tool for measuring performance of an organization, based on the vision and the strategic objectives it has set. The implementation of Balanced Scorecard in educational units abroad has helpt in their development and improvement.
Our proposal for the adoption and implementation of the Balanced Scorecard in secondary education institutions in our country, provides the impetus for realization of the implementation in schools in Greece and the study of the conclusions would arise as well.
Number of pages
114Post-graduate Program
Διοίκηση Εκπαιδευτικών ΜονάδωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: