Η συναισθηματική νοημοσύνη του διευθυντή/ ηγέτη σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως παράγων δημιουργικού σχολικού κλίματος και επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών
Subject
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::Εκπαίδευση ; TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Οργανωτική Συμπεριφορά ; TPSH::Φιλοσοφία - Ψυχολογία - Θρησκεία::ΨυχολογίαKeywords
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Επαγγελματική ικανοποίηση ; Διαχείριση συναισθημάτων ; Ηγεσία ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Διευθυντής σχολικής μονάδαςAbstract
Η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης κατέκτησε πριν μερικές δεκαετίες το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας γιατί επηρεάζει την συμπεριφορά των ατόμων και έχει σχέση με την ηγεσία και το εργασιακό περιβάλλον. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στην συναισθηματική νοημοσύνη Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στην επίδραση που έχει στην δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος καθώς και στην επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Το δείγμα αποτέλεσαν 42 Διευθυντές Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δ΄ Διεύθυνσης Π.Ε. Αθήνας και της A΄Ανατολικής Αττικής και 152 εκπαιδευτικοί (76 της Δ΄ Δ/νσης Αθήνας και 76 της A΄Ανατολικής Αττικής). Οι Διευθυντές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς που αφορά στην συναισθηματική νοημοσύνη τους. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν αυτοσχέδια ερωτηματολόγια, που αφορούν στην συναισθηματική νοημοσύνη του Διευθυντή, την ικανοποίηση από την εργασία και το δημιουργικό σχολικό κλίμα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει θετική συνάφεια μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης του Διευθυντή, την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών και το δημιουργικό σχολικό κλίμα.
Abstract
A few decades ago the concept of emotional intelligence raised the interest of the scientific community inasmuch as it affects the behaviour of individuals and is also related to leadership and workplace. This research focuses on emotional intelligence of Principals in Primary school education units and the effect it has on the creation of a positive school climate as well as its contribution to the achievement of job satisfaction for teachers. The sample comprised 42 Principals of Primary Education Directorate D΄ PE Athens and A΄ Eastern Attica and 152 teachers (76 integrated to D΄ Directorate of Athens and 76 integrated to A΄ Eastern Attica Directorate). The Principals completed self-report questionnaires on their emotional intelligence. The teachers completed improvised questionnaires regarding the emotional intelligence of Principals, their job satisfaction and creative school climate. The results indicated that there is a positive link between the emotional intelligence of Principals, the job satisfaction of teachers and creative school climate.
Number of pages
152Post-graduate Program
Διοίκηση Εκπαιδευτικών ΜονάδωνLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: