Οργανισμοί μάθησης: καλές πρακτικές και αποτίμησή τους
Subject
TPSH::Διοίκηση και ΟργάνωσηKeywords
Οργανισμοί μάθησης ; Διαχείριση γνώσης ; Οργανωσιακή μάθησηAbstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην έννοια του οργανισμού και παρουσιάζει τους τρόπους μετάβασης από τα παραδοσιακά μοντέλα οργάνωσης σε ένα σύγχρονο μοντέλο, τους οργανισμούς μάθησης. Στο πρώτο κεφάλαιο, διατυπώνεται η έννοια της γνώσης και αναπτύσσονται οι διαδικασίες δημιουργίας και μετασχηματισμού της γνώσης, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο εισάγεται η έννοια της Διαχείρισης Γνώσης. Στο τρίτο κεφάλαιο, αναλύεται η έννοια της μάθησης, με στόχο τη διατύπωση των ορισμών της οργανωσιακής μάθησης και του οργανισμού μάθησης. Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας οργανισμός για να μετατραπεί σε οργανισμό που μαθαίνει και γίνεται η σύνδεση Διαχείριση Γνώσης και οργανισμού μάθησης. Στο τέταρτο κεφάλαιο, αναλύονται οι πέντε βασικές αρχές, οι οποίες, σύμφωνα με τον Peter Senge, οριοθετούν έναν οργανισμό που μαθαίνει και οι οποίες είναι η συστημική σκέψη, τα νοητικά μοντέλα, η προσωπική ικανότητα, η ομαδική μάθηση και το κοινό όραμα. Στο πέμπτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται κάποια παραδείγματα επιχειρήσεων τα οποία αποδεικνύουν την αποδοτικότητα ενός οργανισμού που μαθαίνει και στο τέλος παρατίθενται κάποια γενικά συμπεράσματα.