Η δομή της αγοράς καυσίμου στην Ελλάδα – Νοθεία, λαθρεμπορία και μέθοδοι καταπολέμησης τους - Λογιστικός χειρισμός πρατηρίων υγρών καυσίμων
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Κοινωνικές Επιστήμες::ΕμπόριοΛέξεις κλειδιά
Αγορά καυσίμων ; Λαθρεμπορία καυσίμων ; Καταπολέμηση λαθρεμπορίας καυσίμων ; Καταπολέμηση νοθείας καυσίμων ; Πρατήρια υγρών καυσίμων ; Νοθεία καυσίμωνΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελείται από 6 κεφάλαια και ένα παράρτημα με πίνακες για συμπληρωματικές πληροφορίες πάνω στο κείμενο. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μορφή της αγοράς καυσίμου σήμερα, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες του κλάδου και οι προοπτικές του. Βάση δίνεται στην εξήγηση του φαινομένου της νοθείας και λαθρεμπορίας όπως και στις ελλειμματικές δομές που το επιτρέπουν. Στο δεύτερο κεφάλαιο επεξηγείται η νοθεία των καυσίμων καθώς και οι συνηθέστεροι τρόποι νοθείας στην ελληνικά αγορά. Παράλληλα δίνονται και εκτιμήσεις του εύρους της νοθείας στην αγορά και εκτιμήσεις του παράνομου κέρδους από αυτή την δραστηριότητα. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η λαθρεμπορία στα υγρά καύσιμα και πως αυτή ασκείται από του λαθρέμπορους, μαζί με στοιχεία για τη ζημία στα δημοσιονομικά της χώρας. Στο τέταρτο κεφάλαιο δίδεται η εικόνα για τα ηλεκτρονικά συστήματα κατά της λαθρεμπορίας καυσίμων στο παρελθόν, όπως ο Ήφαιστος και παρουσιάζεται το σύστημα εισροών εκροών και η εφαρμογή του στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του φορολογικού κώδικα και πως εφαρμόζεται η λογιστική παρακολούθηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων είτε η τήρηση γίνεται με απλογραφικό είτε με διπλογραφικό σύστημα. Τέλος στο έκτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα για την δομή της αγοράς καυσίμων και τους τρόπους αντιμετώπισης των φαινομένων και προτάσεις που μπορούν να συντείνουν στην περαιτέρω βελτίωση του κλάδου των υγρών καυσίμων.
Στο παράρτημα υπάρχουν πίνακες που δείχνουν την δομή της αγοράς υγρών καυσίμων στην Ελλάδα, τις διαφορές μεταξύ εξαγωγών καύσιμων από την Ελλάδα προς τις γειτονικές χώρες και οι αντίστοιχες εισαγωγές των γειτονικών χωρών – που οι αποκλίσεις τους αποδεικνύουν το εύρος της λαθρεμπορίας μέσω των χερσαίων συνόρων.