Ναυτιλία και περιβάλλον: Η επιρροή της ναυτιλίας στο θαλάσσιο περιβάλλον: Τελικά αφορά μόνο το περιβάλλον ή και τον ίδιο τον άνθρωπο;
Keywords
Ναυτιλιακή βιομηχανία ; Ναυτιλιακές εταιρείες ; Θαλάσσιες μεταφορές ; Θαλάσσια ρύπανση ; Μόλυνση του περιβάλλοντοςAbstract
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι: να προσφέρει στον αναγνώστη μια προσέγγιση του ζητήματος της μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος, σε συνάρτηση με την ναυτιλιακή δραστηριότητα, να αναφερθούν τρόποι που θα συμβάλλουν στην άμεση και ευκολότερη αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, ποιά είναι τα απορρίματα και τα «επικίνδυνα» φορτία που επιβαρύνουν την ρύπανση καθώς επίσης και να δούμε σφαιρικά την οικονομική διάσταση του θέματος αλλά και την τελική επιρροή του στον ίδιο τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος, έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν τόσο τα φυσικά όσο και τα νομικά πρόσωπα (κράτη, πλοιοκτήτες, κατασκευαστές πλοίων, πλήρωμα κ.α.) ώστε να σταματήσουν να μολύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον, το οποίο είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για την Ελλάδα, κυρίως τώρα που βρίσκεται σε περίοδο κρίσης. Η καταστροφή της θάλασσας έχει τρομερές συνέπειες (όπως θάνατος στα ψάρια, μόλυνση των υδάτων και των ακτών που σημαίνει τη μείωση τουρισμού, φαινόμενο ευτροφισμού κ.α.) όπου πολλοί αγνοούν, αλλά από τις οποίες εμείς σαν χώρα έχουμε πολλά οικονομικά οφέλη.
Παράγοντες που συντέλεσαν στη ραγδαία εξάπλωση του προβλήματος είναι τόσο η χρήση του πετρελαίου ως κύρια πηγή ενέργειας, όσο και η μεγάλη αύξηση στις θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου και άλλων χημικών στοιχείων. Έτσι, θα αναπτύξουμε το πρόβλημα της ρύπανσης και τους παράγοντες πρόκλησης της, καθώς και τις συνέπειες που δημιουργούνται και μας αφορούν άμεσα. Πιο συγκεκριμένα, στο 1ο κεφάλαιο αναλύεται η «ατυχηματική» ρύπανση, τα αίτια της, οι βασικές κατηγορίες ατυχημάτων και οι συνέπειες της, αναφέρεται η «λειτουργική» ρύπανση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς και οι επιπτώσεις της ρύπανσης στον ίδιο τον άνθρωπο. Συνοψίζοντας το 1ο κεφάλαιο, ορίζονται τα «επικίνδυνα» φορτία καθώς αναφέρεται και ποια είναι αυτά και πως ταξινομούνται, και αναφέρονται κάποια πρόσφατα ατυχήματα που συνέβησαν επειδή σχετίζονταν με επικίνδυνα φορτία, καθώς και οι δικαστικές τους αποφάσεις. Στο 2ο κεφάλαιο, αναφέρονται κάποιες σημαντικές μέθοδοι (από πλευράς ξηράς και από πλευράς πλοίων) καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης, γίνεται λόγος για ένα πρόσφατο σκάνδαλο μιας ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας και αναλύεται και φαίνεται σφαιρικά, η οικονομική διάσταση της ρύπανσης των θαλασσών από την εμπορική ναυτιλία. Τέλος, στο παράρτημα που ακολουθεί υπάρχει ένα μέρος του νόμου (ΦΕΚ) από το Υπουργείο Ναυτιλίας που αφορά τα είδη θαλάσσιων σκουπιδιών και το φωτογραφικό παράρτημα.
Number of pages
51 σελ.Faculty
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςAcademic Department
Τμήμα Λογιστικής και ΧρηματοοικονομικήςLanguage
GreekCollections
The following license files are associated with this item: