Εμφάνιση απλής εγγραφής

Επιχειρηματική δεοντολογία και επιχειρηματική κουλτούρα στα πλαίσια των σύγχρονων επιχειρήσεων και οργανισμών

dc.contributor.advisorΝτάνος, Αναστάσιος
dc.contributor.authorΚουτήφαρη, Ελένη
dc.date.accessioned2014-11-03T13:47:54Z
dc.date.available2014-11-03T13:47:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://okeanis.lib2.uniwa.gr/xmlui/handle/123456789/2467
dc.description.abstractΗ σύγχρονη μορφή επιχείρησης διοικείται από ανθρώπους, οι οποίοι έχουν ηθικές αξίες, όπως επίσης έχουν και επιθυμίες για την απόκτηση ισχύος. Με τον ίδιο τρόπο που το χρήμα παρεμβαίνει στην ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών, παρεμβαίνει και στην απόκτηση και διατήρηση της προσωπικής ισχύος. Ευσταθεί, συνεπώς η διατύπωση ότι η επιθυμία για την απόκτηση χρήματος στοχεύει ουσιαστικά στη δυνατότητα εφοδιασμού με αγαθά και υπηρεσίες, καθώς και για την απόκτηση δύναμης. Οι νόμοι και κάθε μορφής κανονισμοί, καθορίζουν τα όρια της απόκτησης και χρήσης της δύναμης. Το πολυμήχανο της ανθρώπινης σκέψης, όμως, οδηγεί σε νέες πολυπλοκότητες που δεν είναι δυνατό να προβλέπονται από το κανονιστικό πλαίσιο. Άλλωστε όσο πιο πολύπλοκο είναι το κανονιστικό πλαίσιο, τόσο ευκολότερη είναι η παραβίαση των ορίων που θέτει. Η επιχειρηματική δεοντολογία στο χώρο των επιχειρήσεων ή οργανισμών , κατηγοριοποιείται σε κανόνες, για την τήρηση των οποίων δεν υπάρχει προκαθορισμένο σύστημα, το οποίο να έχει πάντα την αρμοδιότητα αποκατάστασης των αδικιών. Οι αξίες (values) και οι αρχές (principles) των προσώπων μεταβιβάζονται στον οργανισμό ή στην επιχείρηση που ηγούνται ή συμμετέχουν στη διοίκηση, στο μέτρο που εξυπηρετείται η ανάπτυξη αυτού του οργανισμού ή της επιχείρησης. Το αποτέλεσμα είναι να βρίσκονται πολύ συχνά οι διοικούντες και όσοι συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων, ενώπιον ηθικών διλημμάτων και να καλούνται να λάβουν θέση. Λόγω των παραπάνω η έννοια της επιχειρηματικής κουλτούρας, έχει αποσπάσει ζωηρό ενδιαφέρον στο σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο. Οι ερευνητές μελετούν τώρα τους οργανισμούς ή της επιχειρήσεις σαν κουλτούρες, στην προσπάθειά τους να κατανοήσουν καλύτερα τα συστήματα αξιών τους που αναδύονται και μεταβάλλονται καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι αξίες επηρεάζουν την απόδοση και συμπεριφορά των ατόμων στην εργασία. Η επιχειρηματική κουλτούρα είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για την περιγραφή συστημάτων κοινών αξιών και πεποιθήσεων που δημιουργούν κανόνες συμπεριφοράς, οι οποίοι καθοδηγούν τις δραστηριότητες των μελών του οργανισμού ή της επιχείρησης, επηρεάζουν τις αποφάσεις στρατηγικής σημασίας ακόμη και τον καθορισμό των στόχων. Οι ισχυρές επιχειρηματικές κουλτούρες λειτουργούν σαν παράγοντας προαγωγής της υψηλής απόδοσης. Οι άνθρωποι κλειδιά που απασχολούνται σ΄αυτήν αλλά και γεγονότα και συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος επηρεάζουν την διαμόρφωση των αξιών της κάθε επιχείρησης ή οργανισμού. Παράλληλα, τα πρόσωπα και οι οργανισμοί/επιχειρήσεις ασκούν επάγγελμα, αναπτύσσουν συνεργασίες, διαθέτουν προϊόντα ή και υπηρεσίες και διαθέτουν ισχύ, την οποία διαχειρίζονται. Αν αποδεχτούμε ότι τα πρόσωπα που ασκούν επάγγελμα και οι κάθε μορφής οργανισμοί/επιχειρήσεις, ακόμη και αυτοί που είναι πράγματι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, εργάζονται για την απόκτηση ισχύος, τότε δημιουργείται άμεσα μια αντίφαση με ότι αφορά την ηθική. Τα πρόσωπα και οι οργανισμοί, αποδέχονται τις αρχές άσκησης ενός επαγγέλματος, προκειμένου να αποκτήσουν ισχύ, ανεξάρτητα από την τήρηση αυτών των αρχών. Παράλληλα, η κάθε κατηγορία συνίσταται από πρόσωπα που ενεργούν αυτοτελώς ή για λογαριασμό του οργανισμού/επιχείρηση που τους έχει εξουσιοδοτήσει να τον εκφράζουν, δεν παύουν όμως να έχουν τους προσωπικούς τους ηθικούς περιορισμούς. Χωρίς να υπονοείται ότι η επιδίωξη του προσωπικού συμφέροντος κατατάσσεται με κάποιο συγκεκριμένο και προκαθορισμένο τρόπο, γίνεται μια προσπάθεια από τον Ακαδημαϊκό και τον επιχειρηματικό κόσμο, να διερευνηθούν οι συγκρούσεις συμφερόντων, ομαδοποιημένα. Παρά το γεγονός ότι η παράθεση των κατηγοριών δείχνει αδυναμία γεφύρωσης των αντιθέσεων, οι μέχρι σήμερα προσπάθειες διαμόρφωσης κωδίκων επιχειρηματικής και επαγγελματικής συμπεριφοράς, έχουν ήδη επιτύχει να διαμορφώσουν ένα κοινά αποδεκτό πλαίσιο, τόσο ώστε οι υπερβάσεις του να θεωρούνται «σκάνδαλα». Σήμερα η επιχειρηματική δεοντολογία και η επιχειρηματική κουλτούρα προσελκύει το ενδιαφέρον, τόσο της ακαδημαϊκής έρευνας όσο και τον επιχειρηματικό κόσμο. Διάφοροι διεθνείς οργανισμοί/επιχειρήσεις έχουν δημιουργηθεί για τη μελέτη και διάδοση, μερικές φορές και την υιοθέτηση με υποχρεωτικό τρόπο, κάποιων αρχών λήψης αποφάσεων υπό συνθήκες ηθικών διλημμάτων.el
dc.format.extent68 σελ.el
dc.language.isoelel
dc.publisherΤΕΙ Πειραιάel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectTPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεωνel
dc.titleΕπιχειρηματική δεοντολογία και επιχειρηματική κουλτούρα στα πλαίσια των σύγχρονων επιχειρήσεων και οργανισμώνel
dc.title.alternativeBusiness deontology and organizational culture in the context of modern enterprises and organizationsel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοίκησης και Οικονομίαςel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματικότηταel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματική δεοντολογίαel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματική κουλτούραel
dc.subject.keywordΑνθρώπινο δυναμικόel
dc.description.abstracttranslatedThe modern form of the business run by people who have moral values, also have desires like acquiring power. In the same way that the money involved in the exchange of goods and services, and the acquisition and preservation of personal power. Therefore, the wording is that the desire to obtain money aims essentially to the possibility of supply of goods and services, as well as for the acquisition of power. The laws and regulations of any form, define the limits of the acquisition and use of power. The resourceful human thinking, however, leads to new complexities that cannot be provided by the regulatory framework. Moreover, the more complex the regulatory framework, the easier is the violation of limits set by. The business ethics in the business arena or organisms are categorized into rules, for which there is no preset system which has always been the responsibility of repairing the injustices. The values (values) and principles (principles) of persons transferred to the agency or to the company that lead or participate in administration, insofar as it served the development of this organisation or undertaking. The the result is they are very often the managers and those involved in decision-making, ethical dilemmas and invited to take position. Because of the above, the concept of organizational culture, has been keen interest in the modern business world. The researchers are now studying the organizations or businesses like cultures, in their quest to better understand their value systems that emerge and change and how these values affect the performance and behavior of individuals at work. The enterprise culture is the term used to describe systems of shared values and beliefs which create rules of conduct, which guide the activities of the members of the organisation or undertaking, affect the decisions of strategic importance even setting goals. Strong business cultures function as high-performance promotion factor. Key people emloyed in this but also events and conditions in the external environment affect the formation fo values of any business or organization. At the same time, the persons and organizations/companies engaged in profession, develop partnerships, have products and/or services and have a valid managed. If you accept that persons practising and all forms of organizations/companies, even the ones who are actually non-profit, working on gaining power, then immediately created a contradiction with regard to ethics. Persons and organizations, accept the principles for the exercise of a profession, in order to gain power, regardless of the observance of these principles. At the same time, each class consists of persons acting alone or on behalf of the organization/company that has been authorized to express, but they have their own ethical constraints. Without implying that the pursuit of self-interest is ranked with some specific and predetermined manner, becomes an effort from the academic and the business world, explored the conflicts of interest, grouped. Despite the fact that the list of categories shows weakness of contrasts, bridging the till configuration efforts today business and professional codes of conduct, have already met to form a commonly accepted framework, so that overruns of deemed ' scandals '. Today the business ethics and organizational culture attracts both academic research and the business world. Various international organizations/companies have been created for study and dissemination, adoption and sometimes with mandatory some principles of decision-making under conditions of moral dilemmas.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail
Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου, έγιναν στο πλαίσιο του Έργου "Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Προστιθέμενης Αξίας Ψηφιακής Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Πειραιά", του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση"