Κοινωνική επιχειρηματικότητα
Θεματική επικεφαλίδα
TPSH::Διοίκηση και Οργάνωση::Διοίκηση και Οργάνωση ΕπιχειρήσεωνΛέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Κοινωνική οικονομία ; Κοινωνική επιχείρηση ; Τρίτος τομέας ; Απασχόληση ; Ανάπτυξη ; Κοινωνική επιχειρηματικότηταΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια, στην Ελλάδα, παρατηρείται μια ραγδαία αύξηση της Κοινωνικής Οικονομίας και των Κοινωνικών επιχειρήσεων. Ιδιαίτερα, με την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης, η παρουσία των κοινωνικών επιχειρήσεων και οι δραστηριότητες του Τρίτου Τομέα κρίνεται αναγκαία. Ο ρόλος της κοινωνικής οικονομίας είναι να παροτρύνει εκείνες τις ομάδες, που βρίσκονται αντιμέτωπες με το φαινόμενο του αποκλεισμού και της ανεργίας, να δημιουργούν κοινωνικές επιχειρήσεις. Αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υπακούουν στις οριζόμενες προϋποθέσεις, με σκοπό την επικράτηση της βιωσιμότητά τους και της ανταγωνιστικότητάς τους. Η ανάπτυξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας είναι πια διαδεδομένη και αναπτυσσόμενη, ενώ εμφανίζεται έντονο ενδιαφέρον για την επικράτησή των κοινωνικών επιχειρήσεων από μεγάλο αριθμό ατόμων, ευπαθών και μη αντίστοιχα ομάδων.
Ο βασικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει την εννοιολογική και τη βαθύτερη σημασία της κοινωνικής οικονομίας, της οικονομικής επιχειρηματικότητας αλλά και της κοινωνικής ευθύνης. Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την ολοκλήρωση της εργασίας και της μελέτη της είναι η κατανόηση της παρουσίας της κοινωνικής οικονομίας και των κοινωνικών επιχειρήσεων, καθώς η εισχώρησή τους έχει πραγματοποιηθεί τόσο στην διεθνή οικονομία, όσο στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ότι η συνεχή ανάπτυξη του τρίτου τομέα και των κοινωνικών επιχειρήσεων στον ελλαδικό χώρο συντελεί στη ολοένα βελτίωση των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών. Επομένως, η ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας, με την επικράτηση ευνοϊκών και κατάλληλων πλαισίων εφαρμογής, στην Ελλάδα κρίνεται αναγκαία για την καταπολέμηση της φτώχειας, των διακρίσεων αλλά και του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς θα αποτελέσει μια σημαντική στρατηγική για την απασχόληση. Οι κοινωνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να προσεγγίζουν τα πλαίσια των δραστηριοτήτων της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, του κοινωνικού απολογισμού αλλά και του κοινωνικού ελέγχου. Με αυτό τον τρόπο, οι κοινωνικές επιχειρήσεις προτιμούνται από τις τοπικές κοινωνίες και το αγοραστικό κοινό, ενώ γίνονται ιδιαίτερα ωφέλιμες για τον πολιτισμό, τη βιωσιμότητα, την καταπολέμηση της ανεργίας και του αποκλεισμού αλλά και για το περιβάλλον.
Αριθμός σελίδων
63 σελ.Σχολή
Σχολή Διοίκησης και ΟικονομίαςΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Λογιστικής και ΧρηματοοικονομικήςΓλώσσα
ΕλληνικάΟι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: