Η επανάληψη της μόδας ανά δεκαετίες & το Vintage style στο προσκήνιο
Keywords
Μόδα ; Vintage style ; ΈνδυσηAbstract
Λένε πως η μόδα έρχεται και επανέρχεται. Πολλοί οίκοι μόδας
επιστρέφουν στο παρελθόν και παίρνουν έμπνευση για το μέλλον. Αντικείμενο
λοιπόν, της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση των τάσεων της μόδας στον
τομέα της γυναικείας ένδυσης μεταξύ του διαστήματος 1920-2014 με τελικό
στόχο να αποδειχθεί ο κύκλος που κάνει η μόδα ανά τους καιρούς.
Στην πορεία αυτή έγινε μια προσπάθεια να αποδοθεί ο ορισμός του
ενδύματος και της μόδας, να παρουσιαστεί με σύντομα λόγια η ιστορία του
ενδύματος αλλά και να εξηγηθεί πως η μόδα επηρεάζει τις μάζες των
ανθρώπων. Αναλύοντας τις τάσεις της μόδας ανά δεκαετίες έγινε αναφορά στο
vintage στοιχείο που έχει υιοθετηθεί στην καθημερινότητά πολλών νέων κι όχι
μόνο. Μια προσπάθεια απόδειξης αυτής της άποψης αποτέλεσε η σύγκριση
παλιών φωτογραφιών με φωτογραφίες των τελευταίων χρόνων, ως προς το
στυλ ντυσίματος των εικονιζόμενων . Οι φωτογραφίες αυτές αποτελούν ένα
μικρό αντιπροσωπευτικό δείγμα ως μέτρο σύγκρισης.
Ακολούθως, έγινε αναφορά στο δέρμα που έκανε έντονη την παρουσία
του στην μόδα ανέκαθεν. Αλλά και σε δυο σημαντικές ανακαλύψεις που
αποτέλεσαν σταθμό στην πορεία της μόδας: τη δημιουργία του τζην και στην
γέννηση των “pin up girls”.
Τελειώνοντας, πρακτικό μέρος της εργασίας αποτέλεσε η δημιουργία εκ
νέου μια ενδεικτική συλλογή ρούχων παρουσιάζοντάς την επαγγελματικά σε
book. Έμπνευση αποτέλεσαν τα πόστερς με τα λεγόμενα pin-up κορίτσια και τα
ρούχα των ‘40s-‘50s. Κατ’ αυτόν τον τρόπο σχεδιάστηκαν διαχρονικά vintage
κομμάτια που απευθύνονται στις ηλικίες από τα 25έτη και άνω. Πρακτικά,
αποφασίστηκε να κατασκευαστεί μια από τις δημιουργίες αυτές κι αυτή είναι
μια κλος φούστα, Α γραμμής, μάκρους ¾, ψηλόμεση, από καλής ποιότητος
δερματίνη. Μια φούστα σύμβολο του ’50 με μικρή παραλλαγή το ύψος της
μέσης και η επιλογή του υφάσματος.
Εν κατακλείδι, πρέπει να επισημανθεί ότι η παρούσα εργασία είναι
πλούσια σε φωτογραφικό υλικό διότι πέρα του ότι «μια εικόνα ισούται με χίλιες
λέξεις» αλλά και γιατί ούτως ή άλλως τα προϊόντα της μόδας είναι φτιαγμένα
«προς τέρψην οφθαλμόν». Η μόδα πέρα των άλλων γεννήθηκε για να
ομορφαίνει την καθημερινότητά μας και να την εμπλουτίζει με καινούργια, και
όχι μόνο, πράγματα.
Number of pages
82 σελ.Faculty
Σχολή Τεχνολογικών ΕφαρμογώνAcademic Department
Τμήμα Κλωστοϋφαντουργών Μηχανικών Τ.Ε.Language
GreekCollections
The following license files are associated with this item: